افغانستان بر همکاری کشورهای منطقه در مبارزه با تروریزم تاکید کرد

کنفرانس مشترک مسئولین پلیس کشور های آسیایی، به هدف مبارزه با افراط گرایی و جرایم فرا مرزی، در بنگلادش برگراز گردید.

افغانستان بر همکاری کشورهای منطقه در مبارزه با تروریزم تاکید کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این کنفرانس مسئولین پلیس کشور های افغانستان، آسترالیا، بوتان، چین، اندونیزیا، جاپان، مالدیو، مالیزیا، میانما، نپال، پاکستان، سنگاپور، کوریای جنوبی، سریلانکا، تایلند، هندوستان و همچنان پلیس اف بی آی، فیسبوک و گوگل در بنگلادیش حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، آقاي جورين شتوك؛ سكرتر جنرال انترپول حمله ی تروریستی به شفاخانه سردار محمدداوود شهر کابل را به الفاظ سخت تقبیح نموده و اين عمل را جنايت بزرگ تروريزم منطقوي توصیف نمود.

 همچنین در این کنفرانس، پیرامون چگونگی مبارزه با تروریزم و جرایم فرا مرزی میان مسوولین ارشد پولیس کشورهای اشتراک کننده بحث و تبادل نظر صورت گرفته و قرار است امروز نیز ادامه داشته باشد.

استر پاسوال عبدالرحمن رحمان معین ارشد امورامنیتی وزارت امور داخله کشورمان، که در این کنفرانس حضور دارد، نقش همکاری های پولیس بین المللی را در مبارزه با افراط گرایی و فراهم سازی تامین امنیت منطقه ارزنده عنوان نموده بر مبارزه جدی پولیس بین المللی در جهت قاچاق انسان تاکید کرد.

معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله، با اشاره به تهدیدهایی که از ناحیه تروریزم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان متوجه افغانستان و کشورهای منطقه است، گفت که افغانستان در امر مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی، قربانی های زیادی داده و همین اکنون نیروهای افغانستان مشغول مبارزه جدی در این زمینه اند که ایجاب می کند کشورهای منطقه، نیز در این مبارزه همگام با دولت و مردم افغانستان کار و پیکار کنند.

در همین حال، سکرتر جنرال انترپول، ضمن حمایت از موقف افغانستان در امر مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی، گفت که انترپول آماده است پولیس افغانستان را در بخش های مختلف از جمله مبارزه با تروریزم و انواع قاچاق، همکاری نموده و از موقف افغانستان در این زمینه در مجامع بین المللی حمایت نماید.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار