واردات بی رویه سنگ کارخانه ها را به تعطیلی کشانده است

رئیس اتحادیه سنگ اصفهان گفت: واردات بی رویه سنگ خارجی از جمله سنگ قبر از مرزهای رسمی کشور، بازار این بخش را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مختاری با اشاره به کاهش 10 درصدی فعالیت های صنعت ساختمان افزود: واردات بی رویه سنگ خارجی از جمله سنگ قبر از مرزهای رسمی کشور، بازار این بخش را با چالش مواجه کرده است.
 
وی با اشاره به فعالیت 6 هزار واحد تولیدی سنگبری در ایران گفت : این واردات بی رویه تعطیلی کارخانه های ایرانی را در پی دارد.
 
مختاری ؛ هند، چین و ترکیه را مراکز عمده صادرات سنگ به ایران اعلام کرد و ادامه داد: این واردات در حالی است که ایران پس از هند، چین و ایتالیا مقام چهارم معادن سنگ دنیا را دارد.

رئیس اتحادیه سنگبری اصفهان با اشاره به تامین 90 درصد سنگ مورد نیاز ساختمانی کشور از معادن داخلی گفت: فناوری این صنعت فرسوده است و دولت نیز حمایت مناسبی از این بخش ندارد.

وی با بیان اینکه آمارهای اعلام شده از ارایه 16 میلیارد تومان وام به صنعت سنگ خبر می دهد ، افزود : این وام ها به دست ما که در این صنعت هستیم ، نرسیده است و مشخص نیست که این وام ها چگونه پرداخت شده و از فیلتر اتحادیه عبور نکرده است.

مختاری رفع مشکل صنعت سنگ را در گرو صادرات دانست و گفت: محدودشدن در بازار داخل باوجود رشد منفی صنعت ساختمان، این بخش را با بحران شدید مواجه خواهد کرد.

وی واردات سنگ خام از افغانستان را سبب اشتغال زایی اعلام کرد و افزود: هر کارخانه فعال سنگ 30 تا 40 نفر را به صورت مستقیم و 400 نفر را به طور غیرمستقیم مشغول به کار می کند.

رئیس اتحادیه سنگبری اصفهان گفت: هزینه تمام شده بالا، رقابت تولیدکننده ایرانی را با سنگ های خارجی ضعیف کرده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار