دانشگاه‌ها شریک تحقیقاتی صنایع کشور هستند

رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشگاه‌ها معتبرترین شریک تحقیقاتی صنایع کشور محسوب می‌شود.

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اگرچه در ظاهر رویکرد بنیادی دانشگاه‌های نسل سوم توجه اساسی به فرایند نواوری است، ولی د. باطن این رویکرد به مفهوم آن است که پژوهش و فناوری در جهت ارتقا سطوح رفاه و رضایت مردم در مقیاس ملی و بین المللی به کار گرفته شود.
 
وی ادامه داد: در این شرایط هر زمان که صحبت از کیفیت به میان می‌آید مفهوم نوین آن در پاسخگویی به نیازهای پنهان و آشکار ذینفعان دانشگاه که مهم‌ترین آنان مردم می‌باشن. تجلی می‌گردد.
 
رییس دانشگاه امیرکبیر افزود: چشم انداز دانشگاه امیرکبیر در آغاز سال ۱۴۰۰ این است که الگوی دانشگاه‌های منطقه در توسعه نوآوری و کارآفرینی باشد که با قرارگیری در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان نقش مهمی را در توسعه پایدار صنعتی ایران ایفا نماید.
 
معتمدی بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۴ سال تحقق برنامه‌های راهبردی کشور دانشگاه امیرکبیر در زمره ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: به عبارتی پژوهش و فناوری در قالب فرآیند نوآوری به گونه‌ای صورت می‌گیرد که فناوری‌های مورد نیاز صنعت کشور با حفظ شاخص‌های توسعه پایدار توسط دانشگاه عرضه می‌گردد.

رییس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: بدین ترتیب دانشگاه معتبرترین شریک تحقیقاتی صنایع کشور تلقی شده و همچنین بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاه کارآفرینانی باشند که بار اشتغال ثروت و رفاه به ارمغان می‌آورند.

معتمدی یادآورشد: امید آن می‌رود که با تلاش مضاعف بتوان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاوتی فناوری را در کشور توسعه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار