مشهد؛

مکان‌های تاریخی و طبیعی شهرستان رشتخوار میزبان گردشگران نوروزی

۲۰ تفرجگاه گردشگری و وجود آثار تاریخی در سطح شهرستان رشتخوار، این شهرستان را هرساله میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کاظم کامیاب رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رشتخوار با اشاره به آمادگی شهرستان رشتخوار در پذیرایی از گردشگران نوروزی در سطح این شهرستانگفت: با توجه به آب و هوا و نوع اقلیم و منتهی شدن شهرستان از شمال و جنوب به ارتفاعات، تفرجگاه‌ها و بناهای تاریخی بسیاری در این شهرستان وجود دارد.
وی با اشاره به چند مکان تاریخی و دیدنی این شهرستان افزود: مسجد جامع تاریخی، خانه تاریخی قرائی، شهر تاریخی جیزد، امامزاده میرقوام الدین موسوی نوق، قلعه تاریخی کریم آباد، آسیاب برج، آرامگاه شاه سنجان و آرامگاه امان قلی در روستای تاریخی سنگان، تپه‌های پیش از تاریخ در روستای کوده، آب انبار مرکزی جنگل، موزه مردم شناسی، پل سالار، آبشار و چشمه آب گرم گرماب، تنگل علی آباد دامن، تنگل کوهسنگ، تفرجگاه درریز و کال سوهه و سد شهید یعقوبی از جمله معروفترین و زیباترین آثار تاریخی شهرستان رشتخوار است که پذیرای مهمانان نوروزی و گردشگران خواهند بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رشتخوار از آمادگی کامل ستاد اجرایی خدمات سفر در طول ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: اسکان مسافرین نوروزی سه مدرسه شبانه روزی در سطح شهرستان رشتخوار و اماکن متبرکه و همچنین سوئیت پذیرایی خانه قرایی آماده پذیرایی از مسافرین نوروزی در سطح شهرستان خواهند بود.
کامیاب با اشاره به طبیعت بسیار زیبا و وجود مکان‌های تاریخی در سطح شهرستان رشتخوار افزود: مناطق گردشگری زیبا و بکر و وجود آثار تاریخی فراوان در سطح شهرستان رشتخوار، این شهرستان را هرساله میزبان تعدادی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.