ارزیابی کتاب های کمک آموزشی با استانداردهای آموزش و پرورش

مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هر کتابی را صرف نظر از پایه تحصیلی مطابق با استانداردهای آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

محمد ناصری مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کتابهای کنکوری و نحوه نظارت بر آن گفت: با توجه به ماموریتی که برای حوزه کتابهای کمک آمزشی وجود دارد صرفنظر از پایه تحصیلی و نوع کتاب مطابق با استانداردهای آموزش و پرورش آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. 
 
وی ادامه داد: کتابهای کنکوری با توجه به فضایی که برای این آزمون در کشور حاکم است با استقبال زیادی ازسوی والدین و دانش‌آموزان مواجه است و با توجه به بازار آن برخی از این کتابها تحت ارزیابی‌های دفتر کتابهای کمک آموزشی قرار نمی‌گیرد.
 
مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این کتابها جریانی پر چالش ایجاد می‌کند و اغلب حجم عظیم اطلاعات آن تکراری است و بسیاری از مطالب که در کتابهای مختلف کنکوری ذکر شده برای دانش آموزان مفید نیست. 
 
وی یادآور شد: کتابهای کنکوری اغلب برای تقویت مهارت تست‌زنی استفاده می‌شوند و خانواده‌ها به سبب شرایط کنکور در مواردی که کتابها تحت استانداردهای سازمان پژوهش هم نباشند آن را مورد توجه قرار می‌دهند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار