واشنگتن: کره شمالی دانشجوی آمریکایی بازداشت شده را آزاد کند

دولت آمريکا از کره شمالی خواست دانشجوی آمريکايی بازداشت شده در این کشور را آزاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه از کره شمالی خواست یک دانشجوی آمریکایی را که یک سال پیش به اتهام سرقت یک بنر حاوی شعار سیاسی در هتلی در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، به 15 سال کار اجباری محکوم کرده است، عفو کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این درخواست وزارت امور خارجه آمریکا برای آزادی فوری اوتو وارمبیر، دانشجوی بیست ساله دانشگاه ویرجینیا در حالی مطرح می شود که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است به شمال شرق آسیا و کشورهای ژاپن، کره جنوبی و چین سفر کند تا تلاشها را علیه برنامه موشکی بالستیک و هسته ای پیونگ یانگ فشرده تر کند.
 
مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد ما معتقدیم محکومیت او به 15 سال کار اجباری برای کاری که وارمبیر کرده است، فوق العاده سخت است و از کره شمالی می خواهیم او را عفو کند و با عفو او، به دلایل بشر دوستانه فورا او را آزاد کند.
 
مارک تونر همچنین درخواست کرد سفارت کره جنوبی در کره شمالی که خدمات کنسولی محدودی برای اتباع آمریکایی زندانی در کره شمالی ارائه می کند، بتواند با این دانشجویی آمریکا ارتباط بر قرار کند.
 
دیوان عالی کره شمالی 16 مارس گذشته بعد از این که این دانشجوی آمریکایی اعتراف کرد یک بنر تزیینی با شعار سیاسی را از مکانی مخصوص کارکنان هتل پیونگ یانگ که او در چهار چوب سفری سازمان یافته در آنجا اقامت کرده بود، دزدیده است، او را به 15 سال کار اجباری محکوم کرد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار