سمنان؛

ارائه خدمات در نوروز توسط نرم افزار گردشگری استان سمنان

نرم‌افزار جامع گردشگری شامل نقشه، کیو آر کد، عکس، مسیرها، جاذبه‌ها، لیست تأسیسات گردشگری و اماکن اسکان در نوروز به مسافران خدمت ارائه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسین خواجه بیدختی مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در حاشیه نشست برنامه ریزی استان سمنان در استانداری گفت: در سال جاری دو نوع خدمات گردشگری راهنمایی به مسافران نوروزی ارائه می شود که نخست نرم افزارهای اینترنتی کیوآر کد ها و ... هستند و نوع دوم به صورت سنتی از طریق نقشه، عکس، برشور و ... که تمهیدات این امر به خوبی در سطح استان پیش بینی شده است.

حسین خواجه بیدختی افزود: ۱۵۰هزار برشور و نقشه در سطح استان نشر و آماده توزیع بین مسافران نوروزی است که اطلاعاتی مانند محل های اسکان، پارک ها، فواصل راه ها، پمپ بنزین و ... در آنها به نمایش گذاشته می شود.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان با بیان اینکه مسافران نوروزی نباید دغدغه اینترنت را داشته باشند، تصریح کرد : چتر وای فای در ۲۲ نقطه استان با همراهی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان به صورت رایگان در اختیار مسافران نوروزی است.

وی اظهار داشت : علاوه بر این زیر ساخت فناوری نوین، ۶۴ پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافر با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در استان طی ایام نوروز مسافران را راهنمایی می‌کنند.

خواجه بیدختی در پایان از برپایی ۲۰ بازارچه و نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و سوغات در استان خبر داد و افزود : این بازارچه ها سال های گذشته نیز میزبان خیل مسافران نوروزی بودند که در آنها صنایع دستی، مایحتاج مسافران، غذاهای محلی، نان و ... ارائه می شود همچنین در سال جاری ۲۸سفره هفت سین فاخر در ۲۸نقطه استان سمنان برپا خواهد شد.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.