کرمان؛

سالمندان سرمایه های مورد احترام جامعه هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت:دین و اعتقادات ما تاکید بسیاری بر موضوع تکریم سالمندان دارد که باید به آنها توجه ویژه شود و به عنوان سرمایه مورد احترام باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده با تاکید بر فرهنگ سازی در جامعه برای داشتن سالمندی سالم،گفت: رشد سالمندی در کشور از 3/5 به 2/8 درصد و در استان کرمان 8/6درصد می باشد و گرچه کرمان از میانگین رشد سالمندی در کشور پایین تراست اما پیش بینی و تدارک برنامه های آموزشی آگاهسازی واطلاع رسانی برای داشتن سالمندی سالم ضروری است.

وی از اقدامات بهزیستی استان در موضوع سالمندان، به طرح توانمند سازی زنان سالمند و آموزش های بهداشتی و غربالگری های جسمی، آموزش شیوه های زندگی ورودی دوران سالمندی برای پیشگیری از مشکلات روحی سالمندان اشاره کرد و افزود:ایجاد پارک های ویژه توانبخشی سالمندان و مناسب سازی محیط یکی دیگر از اقدامات در جهت تکریم سالمندان می باشد که در تمامی شهرستان ها عملیاتی می شود.

صادق زاده گفت: با اختصاص حتی یک صندلی در اتوبوس های کرمان ویژه سالمندان یا در مطب پزشکان کمتر مشاهده می شود که یک منشی سالمندی را معطل کند اما تامین یک تابلو با این عنوان که سالمند در اولویت است ضمن تلقین احساس خوشایند تکریم به سالمندان نشانه ی توجه و نشان دهنده فرهنگ است.

وی با ابراز نارضایتی در زمینه مناسب سازی اماکن و معابر عمومی،افزود: اعتراضات و شکایات معلولین ، جانبازان و وسالمندان را بهزیستی به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد و باید با دستور ویژه به فرمانداران این مهم دردستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار