در گفتگوی اختصاصی با المیادین؛

ظریف: دولت جدید آمریکا خواهد فهمید که تحریم‌ها بر ضد ایران فایده‌ای نخواهد داشت/اسرائیل بزرگترین تهدید هسته‌ای برای منطقه و جهان است

"محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه ایران به صورت اختصاصی به گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین پرداخت.

ظریف: دولت جدید آمریکا خواهد فهمید که تحریم‌ها بر ضد ایران فایده‌ای نخواهد داشت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی اختصاصی شبکه تلویزیونی المیادین با وی ضمن بی فایده دانستن تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا تحریم‌های شدیدتری را بر ضد ایران برقرار کرد.

محمد جواد ظریف اعلام کرد دولت جدید آمریکا خواهد فهمید که تحریم‌ها بر ضد ایران فایده ای نخواهد داشت و اجرای توافق بهترین گزینه خواهد بود.  

وزیر امور خارجه ایران گفت: «ایران معتقد است عاملی که موجب شد آمریکا در مذاکرات شرکت کند برای راستی آزمایی ایران نبوده است، آنها در دوره اوباما همه گزینه های دیگر را آزمایش کردند و دولت اوباما تحریم‌های شدیدتری را بر ضد ایران اعمال کرد اما این تحریم‌ها نه تنها تأثیر اقتصادی نداشت بلکه در عرصه سیاسی نیز تأثیری نداشت، این تحریم‌ها نتیجه سیاسی کاملا معکوس آن چیزی را که آنها به دنبال آن بودند داشت و در پی این تحریم‌ها ایران توانمندی خود را در برنامه هسته ای صلح آمیز تقویت کرد. بنابراین در خصوص دولت جدید معتقدم آنها دیر یا زود خواهند فهمید که بهترین گزینه اجرای توافق است.»

ظریف در این گفتگو افزود عربستان سعودی و اسرائیل تلاش کردند پیش از امضای توافق هسته ای از دستیابی به آن جلوگیری کنند و پس از آن نیز تلاش کردند در اجرای آن مانع تراشی کنند.  

وی گفت: «از همان ابتدا عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تلاش کردند از دستیابی به این توافق جلوگیری کنند و از همه نفوذ خود در روند مذاکرات استفاده کردند و این به صورت مخفیانه صورت نگرفت بلکه علنی بود. پس از پایان مذاکرات در ژوئیه 2015 نیز آنها تلاش کردند از طریق کنگره و کانالهای دیگر از اجرای این توافق جلوگیری کنند و از هر راه ممکنی برای محدود کردن این توافق استفاده کردند.»

محمد جواد ظریف تأکید کرد: «اسرائیل هر روز حقوق فلسطینی ها را نقض می کند و بزرگترین و تنها تهدید هسته‌ای برای منطقه و جهان است و اقدامات خصمانه‌ای بر ضد همه ملت‌های منطقه از جمله لبنان، فلسطین، اردن، سوریه و تقریباً همه کشورهای منطقه و حتی مصر مرتکب شده است. همه این کشورها روزی با حمله اسرائیلی ها مواجه شده اند و آنها (صهیونیست‌ها) در کنار آن هر روزه اقدامات خصمانه ای را بر ضد فلسطینی ها مرتکب می شوند. علاوه بر این، آنها مردم نوار غزه را محاصره کرده اند که همه اینها جنایت بر ضد بشریت است. اسرائیل همچنین در طول سالهای متمادی تلاش کرده است بر این جنایات خود سرپوش بگذارد تا بتواند به این جنایات ادامه دهد.»

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: ترکیه همسایه مهمی است و یک طرف مؤثر و اساسی در این منطقه است و ما معتقدیم ترکیه باید از رسیدن سلاح و منابع مالی و داوطلبان جدید به سازمان‌های تروریستی جلوگیری کند و این نقش محوری است. طبعاً ما برای ادامه همکاری با ترکیه در خصوص مسائل منطقه ای آمادگی داریم اما از نظر روابط دوجانبه در واقع ما روابط ویژه ای با ترکیه در سطح تجاری و ترانزیت و اقتصادی داریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
چی شد میگفتی همه تحریم ها حتی موشکی! در روز اجرای توافق لغو میشه... چقدر از روز اجرای توافق گذشته؟ بازهم مثل گفتگوی تمدنها در سال 84 همه چی رو به باد دادین؟و بازهم مثل همون سال ما شدیم محور شرارت و حتی بهمون ویزا نمیدن که به کشورشون بریم!(گرچه برای ما ایرانی هایی که وطن خودشون رو دوست دارند مهم نیست بیشتر برای نجومی بگیران مهمه)
از ماست که بر ماست... و ما با رای خود مشخص خواهیم کرد که چه کسانی در صحنه سیاست ایران بمانند و چه کسانی برای همیشه حذف شوند... و جناب آقای محترم... بدان که دیگر حنایت رنگی ندارد همه فهمیدند هیچ چیزی بارت نبود
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۰۳:۲۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
خوب الان بزاریم هی تحریم کنن مقابله نکنیم بخواطر اینکه تاثیری نداره.. تحریم کرد تو هم تحریمش کن راههایی برای تحریم امریکا هست که اگه مسولین خبر داشتن الان امریکا داشت با ما مذاکره میکرد
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۰۰:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
هر کس پشت پنجره سبز دنیا رو سبز تماشا میکند .فشار تحریم رو قشر مردم فقیره نه اون نجومی بگیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
پس اگر تحریم ها فایده ندارد، چرا حرف از از برجام 2و3 و4 می کردید ؟ این برجام و این مذاکرات با آمریکا در خط و تفکر امام و رهبری نمی گنجد توهین به این خط بود . شما با این کارتون خیلی ایران و خط امام پیش جنایتکاران دنیا کوچک کردید . کشوری که 8 سال جنگ گذارنده باشد آن هم با تمام دنیا دیگه از گودال آتش رد شده است تحریم کیلویی چند؟ یعنی شما بعد از 38 سال آمریکا را نشناخته بودید که متوسل به آمریکا شدید ؟
Germany
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
کلا کاغذ پاره ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
اگر تحریم ها بر ضد ایران فایده ندارد پس چرا قلب راکتور اراک را با بتن پر کردید؟ پس چرا آمانو به مراکز سری و حساس راه دادید؟ چرا دستاورد شهدای هسته ای نابود کردید و غنی سازی را از 20 درصد به 3.67 رساندید که آب هم گرم نمی کند؟ پس چرا با جان کری قدم می زدی؟ چرا به اوباما زنگ زدید که این زنگ باعث تحریم های بیشتر شد که اوباما تمام دنیا خبر کرد که بیایید تحریم ها کمر ایران شکسته تا می توانید پدال گاز را بخوابانید؟ شما که می گفتید تحریم های فلج کننده است حالا که برجام شکست خورده و از آمریکا سیلی خوردید این حرف ها را می زنید؟ دیگه فایده ندارد؟ صنعت هسته ای را به باد دادید . اگرتحریم ها فایده ندارد چرا به دنبال مذاکره با شیطان بزرگ و برجام بازی رفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
کسانی که 24 میلیون تومان جقوق میگیرن/ ونجومی ها / اختلاس گران/ اقا زاده ها/ و بعضی های دیگه.................معلومه تحذیم هیچ اثری بر انها نداره
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
یادش بخیر 4 سال پیش یکی تو وعده های انتخاباتی همه چیز رو از این تحریم ها میدید و مدام میگفت باید تحریم رفع شه تا چرخ بچرخه تا شغل ایجاد شه حالا یکی از وزرا و دوستان همون فرد اومده و میگه تحریم تاثیر نداره
چه دنیاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
اگه اینطوره که شما میگویید پس توافق هسته ای برای چه بود؟!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۱۱:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
مردم ماازاول انقلاب به تحریمها بی توجه بودند متاسفانه این دولت تحریمها رابزرگ کرد وتمام هم وغمش را دراین 4سال بکاربرد حالا تازه فهمیده تحریمها بی اثراست.خداراشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
ما چند سال بود گفتیم که تحریم ها تاثیر ندارد
آخرین اخبار