کاهش بی‌سابقه میزان محبوبیت ترامپ در نظرسنجی‌های اخیر آمریکا

نتایج نظرسنجی‌های گالوپ و راسموسن نشان می‌دهد سطح حمایت از دونالد ترامپ در میان آمریکایی‌ها کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت نیوزویک، سطح اندک حمایت از دونالد ترامپ –رئیس جمهور آمریکا – با برنامه‌های وی برای جایگزینی لایحه مراقبت مقرون به صرفه دولت اوباما با یک قانون جدید نیز افزایش نیافته است. دو نظرسنجی در روزهای اخیر نشان می‌دهند سطح محبوبیت ترامپ اندکی با کاهش روبرو شده است.

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد تنها 39 درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ در 50 روز نخست ریاست جمهوری وی رضایت داشته اند. این در حالی است که در هفته گذشته، این رقم 42 درصد گزارش شده بود.

علاوه بر این، 55 درصد نسبت به عملکرد ترامپ اعلام نارضایتی کرده اند. در نظرسنجی گالوپ نزدیک به 1500 بزرگسال آمریکایی شرکت کردند. حاشیه خطای این نظرسنجی 3 درصد اعلام شده است.

تازه‌ترین نظرسنجی "راسموسن ریپورتس" که روز سه‌شنبه منتشر شد، سطح محبوبیت ترامپ در میان رای دهندگان آمریکایی را 46 درصد اعلام کرده است. در هفته گذشته، سطح محبوبیت از رئیس جمهور آمریکا از جانب این موسسه 49 درصد اعلام شده بود. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد 53 درصد آمریکایی‌ها از عملکرد رئیس جمهور کشورشان رضایت ندارند. راسموسن که معمولا آمار بهتری را برای جمهوری‌خواهان منتشر می‌کند، در این نظرسنجی از 1500 شرکت کننده استفاده، و حاشیه خطای آن را 2.5 درصد اعلام کرده است.

به تازگی، ترامپ از "لایحه بهداشت آمریکایی" که کاخ سفید آن را "ترامپ‌کِر" خطاب می‌کند، حمایت کرده است. جایگزینی این قانون با برنامه دولت پیشین آمریکا برای حمایت از بیماران (اوباماکر) اعتراضات گسترده‌ای را از جانب دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برانگیخته است. گفته می‌شود با این قانون جدید، نزدیک به 24 میلیون آمریکایی پوشش بیمه‌ای خود را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار