سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

اجرای کامل برنامه اقدام ملل متحد درباره قاچاق انسان در گرو همکاری های بین المللی است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار همکاری بین‌المللی برای اجرای کامل برنامه اقدام ملل متحد در مورد قاچاق انسان شد که به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در بحث عمومی شورای امنیت سازمان ملل با عنوان قاچاق انسان در مخاصمات از قاچاق انسان و استثمار و بهره‌وری جنسی و اَشکال مختلف برده‌داری بعنوان یکی از چالش‌های بین‌المللی نام برد و در عین حال تاکید کرد که این پدیده شوم تنها یک علامت و نشانه است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع سرچشمه این پدیده را باید در سیاست‌های مداخله‌جویانه و تجاوزگرانه، اشغالگری، جنگ‌های فرسایشی، تروریسم و پاکسازی نژادی جستجو کرد. چنین سیاست‌های ناروایی است که  شرایط را برای ایجاد امواج پناهجویان و مهاجران و فعالیت‌های قاچاقچیان انسان و سوءاستفاده آنان فراهم می‌کند. وظیفه اصلی شورای امنیت مقابله با آن پدیده‌هاست و نه پیامدهای آن. چنانچه شورای امنیت بدون پرداختن به عوامل فوق - به عنوان سرچشمه‌های اصلی پدیده قاچاق و سوء استفاده از انسان‌ها - تنها به پیامدهای آن نظر کند در مقابله با این چالش جهانی راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت: وضعیت حاد ایجاد شده در خاورمیانه و شمال آفریقا منجر به ایجاد گروه‌های مسلح غیرقانونی و تروریستی و تضعیت حکومت قانون در این سرزمین‌ها شده است و در نتیجه زمینه را برای فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا مانند داعش فراهم آورده است. این گروه‌ها با هدف قرار دادن اقلیت‌های دینی و نژادی و بویژه زنان و کودکان جنایاتی را رقم زده‌اند که از آن می‌توان به عنوان قتل عام، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت یاد کرد.

سفیر نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: راه نخست برای حل این مشکل احترام کامل به اصل حاکمیت کشورها مطابق مفاد منشور ملل متحد و مرحله بعدی احترام به حقوق مهاجران و پناهندگان و پایان دادن به اقدامات خشونت‌آمیز و تحریک کننده علیه اقلیت‌ها دینی و نژادی و جنایات با انگیزه‌های نژادپرستانه و بیگانه هراسی علیه مهاجران است.

وی در پایان خواستار همکاری بین‌المللی حول اجرای کامل برنامه اقدام ملل متحد در مورد قاچاق انسان شد که به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار