دانشگاه علم و صنعت خبر داد؛

ارائه طرح‌های زیست‌محیطی با هدف مقابله با ریزگرد‌ها

مدیر دانشکده مهندسی مواد و متالو‌ژی دانشگاه علم و صنعت گفت: طرح‌های پژوهشی مطلوبی در این دانشگاه با هدف مقابله با ریزگردها در استان‌های جنوبی کشور مطرح شده است.

حسین سر‌پولکی مدیر دانشکده مهندسی مواد و متالو‌ژی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تحقیقات انجام شده بر روی مواد کامپوزیت اظهار داشت: دانشگاه علم و صنعت در حوزه مهندسی مواد و متالو‌ژی و تحقیقات بر روی این موضوعات همیشه پیشگام بوده و در این راه سعی در کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویان داشته است.

وی بیان کرد: این دانشکده مطالعات و پژوهش‌های خوبی در زمینه انواع ریزگرد‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی انجام داده و در این راستا چند ماه پیش یک طرحی را برای ایمن ماندن خطوط توزیع برق ارائه کرده است. این پژوهش به دست دانشجویان این دانشگاه انجام شده و نتایج آن موفقیت‌آمیز و قابل قبول بوده که البته به دلیل برخی نا‌ملاحظات تا به امروز عملیاتی نشده است.

سر‌پولکی عنوان کرد: به منظور ایمن‌سازی خطوط نیرو در شرایط آلودگی هوا و پراکنده شدن ریز‌گرد‌ها، پوشش‌هایی از جنس کامپوزیت در دانشکده مهندسی مواد طراحی شده است که جهت محافظت از قطعی برق نیز کاربرد دارد.

وی تأکید کرد: از پوشش‌های کامپوزیتی می‌توان در کشورهای آسیای جنوب شرقی، ایران و آفریقا استفاده کرد تا مشکلات ناشی از انتقالات خطوط برق در هوای آلوده و حتی مرطوب برطرف شود.

سر‌پولکی افزود: دفتر صنعت برق در این دانشکده با هدف افزایش سطح تعاملات با صنایع دایر شده است و به نظر من دانشگاه به تلفیق و پژوهش‌های کاربردی بیشتری نیاز دارد.

وی یادآور شد: دانشگاه در زمینه خطوط نیرو پژوهش های خوبی را انجام داده است و با افزایش بودجه بخش پژوهش بسیاری از این تحقیقات در عمل به برنامه‌های کاربردی تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.