فلسطین: گزارش اسکوا زنگ خطر واقعی درباره خطر اسرائیل را به صدا درآورده است

گزارش کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا وابسته به سازمان ملل متحد (اسکوا) رژیم صهیونیستی را به اعمال نظام آپارتاید علیه فلسطینیها متهم می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه فلسطین روز پنجشنبه اعلام کرد گزارش کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا وابسته به سازمان ملل متحد (اسکوا) که رژیم صهیونیستی را به اعمال نظام آپارتاید علیه فلسطینیها متهم می کند زنگ خطر واقعی را به صدا در آورده است. 

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود :« این گزارش باید به بیداری جامعه اسرائیل برای فشار بر دولت خود به منظور توقف اشغالگری و شهرک سازی و اقدامات نژادپرستانه منجر شود پیش از آنکه خود جامعه اسرائیل را در نظام آپارتاید غرق کند.» 

اسکوا روز گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن، رژیم صهیونیستی به اعمال نظام آپارتاید بر مردم فلسطین متهم شده است. این گزارش می گوید این اولین بار است که یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد این اتهام را مطرح می کند. 

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، این گزارش را به تبلیغات یهودی ستیز نازیها تشبیه کرد!

این گزارش می گوید:« اسرائیل نظام آپارتایدی ایجاد کرده است که بر همه مردم فلسطین سیطره پیدا می کند.» 

وزارت امور خارجه فلسطین از طرفهایی که درخواست حذف این گزارش را کرده اند انتقاد کرد. 

این وزارتخانه افزود :« اتخاذ مواضع منفی برخی طرفها در خصوص این گزارش و تهدید به حذف یا پنهان کردن و یا حمله به آن موجب نمی شود این واقعیت که اسرائیل جنایاتی را بر ضد مردم مرتکب می شود که بر اساس قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشر بین المللی به سطح جنایت جنگی و جنایت بر ضد بشریت می رسد ، پنهان نخواهد کرد.» 

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت: «دبیرخانه سازمان ملل متحد به درستی خود را از این گزارش دور کرد اما باید پا را فراتر از این بگذارد و این گزارش به کلی پس بگیرد.» 

استفان دوژاریک، سخنگوی رسمی سازمان ملل متحد به خبرنگاران در نیویورک گفت این گزارش بدون هر گونه رایزنی با دبیرخانه سازمان ملل متحد منتشر شده است. 

وی اضافه کرد: « این گزارش با ساختار کنونی آن بیان کننده دیدگاه دبیرکل (آنتونیو گوترش) نیست.» 

وی افزود این گزارش تنها بیان کننده دیدگاه نویسندگان آن است. 

از سوی دیگر، اداره مذاکرات سازمان آزادی بخش فلسطین روز پنجشنبه بازدیدی میدانی برای دهها دیپلمات را در چند روستای فلسطینی در منطقه اطراف چند شهرک صهیونیست نشین سازماندهی کرد. 

صائب عریقات، رئیس اداره مذاکرات سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: «مشکل در این گزارش نیست بلکه مشکل در دولت اسرائیل و اقدامات آن و در شهرکهایی است که همه چیز را ویران می کند. این واقعیت است.» 

دهها دیپلمات، شهرکهایی را که در سرزمینهای فلسطینی احداث شده است و همچنین بلدوزری را که زمین ساکنان فلسطینی را برای مصادره به نفع شهرک صهیونیست نشین نزدیک آن به منظور ساخت واحدهای مسکونی هموار می کرد ، مشاهده کردند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار