بلغارستان، ترکیه را به مداخله در امور داخلی خود متهم کرد

رییس جمهور بلغارستان، ترکیه را به مداخله در امور داخلی کشورش متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رومن رادو رییس جمهور بلغارستان، روز جمعه در اظهاراتی، ترکیه را به  مداخله جویی  در مبارزات انتخاباتی برای انتخابات پارلمانی زودهنگام در کشورش متهم کرد و گفت دولتش این موضوع را نمی پذیرد.
 
وی در سخنانی در شبکه تلویزیونی دولتی بی ان تی بلغارستان گفت: ترکیه همسایه، دوست و شریک ماست و ما همواره خواهان توسعه روابط با یکدیگر بوده ایم ولی مداخله جویی ترکیه در انتخابات ما اقدامی است که نمی توانیم آن را بپذیریم. 
 
به گزارش خبرگزای فرانسه، این اظهارات در حالی عنوان می شود که از یک هفته پیش و در پی حمایت ترکیه از حزب جدید اقلیت ترکیه ای تبارهای بلغارستان موسوم به حزب دوست ، روابط دو کشور پر تنش شده است.
 
از جمعیت 7 میلیون و 400 هزار نفری بلغارستان، اقلیت ترکیه ای تبارهای این کشور حدود 700 هزار نفر هستند و حدود 60 هزار ترکیه ای که تابعیت بلغارستان را دارند نیز در کشور ترکیه زندگی می کنند.
 
مهمت موذن اوغلو وزیر امور اجتماعی ترکیه از شهروندان بلغار ترکیه ای تبار خواسته است به حزب دوست رای بدهند. به همین علت هم دولت بلغارستان روز هفتم مارس سفیر ترکیه در صوفیه را برای اعتراض به حضور وی در یک کلیپ انتخاباتی که در آن برای حزب دوست تبلیغ می شد، احضار کرد.
 
انتخابات پارلمانی زودهنگام در بلغارستان روز بیست و ششم مارس برگزار می شود. بلغارستان حدود 270 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار