اراک؛

پیش بینی باران و رگبار در استان

باران و رگبار در روزهای آینده نقاط مختلف این استان را در بر می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛رضا مرادی مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت : بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از وجود 2 سامانه بارشی است که به صورت 2 ساخه شمالی و جنوبی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی بیان کرد: سامانه شمالی هم اکنون وارد نواحی شمال غرب کشور شده و در استان مرکزی امروز موجب افزایش ابر و وزش باد می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی ها نشانی می دهد مرکز شاخه جنوبی هم اکنون در شمال دریای سرخ قرار دارد که به تدریج از اواخر وقت امروز (شنبه) از نواحی جنوب غربی وارد کشور خواهد شد و بخش های وسیعی از نواحی غرب و جنوب و پس از آن نواحی مرکزی و دامنه های البرز را تحت تاثیر قرار می دهد.
مرادی عنوان کرد: بر این اساس وضعیت هوای استان مرکزی در روز شنبه، قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، یکشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد، دوشنبه تداوم بارش ها در بامداد، گاهی رگبار باران و احتمال رعد و برق و وزش باد (در برخی نقاط وزش باد شدید ) و سه شنبه قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال رگبار باران یا برف وزش باد و در روز چهارشنبه قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و رگبار، باران یا برف و وزش باد پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: کمیجان با کمینه دمای 6 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و ساوه با بیشینه دمای 20 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: دمای فعلی اراک 12 درجه سانتیگراد بالای صفر است و پیش بینی می شود در حداکثر دمای امروز (شنبه) به 16 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.
مرادی اظهار کرد: هم اینک سرعت وزش باد در اراک چهار متر بر ثانیه و از سمت غرب می باشد.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال تاکنون) 196 و چهار دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.