مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 6 ماه نخست سال جاری 122 هزار و 958 تن گندم در آذربایجان غربی به فروش رفته است.

هوشمند جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال جاری 122 هزار و 958 تن گندم در آذربایجان غربی به فروش رفته است، اظهار داشت: میزان فروش گندم در مدت زمان مشابه سال گذشته 218 هزار و 609 تن بود.

وی با اشاره به کاهش میزان گندم به فروش رفته در استان در سال جاری، ‌تصریح کرد: در سال جاری شاهد کاهش میزان خرید گندم هستیم که این امر ناشی از افزایش کیفیت آرد و نان در استان است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و اصلاح قیمت گندم میزان مصرف نان در بین مردم کاهش یافته است.

جوادی با بیان اینکه گندم موردنیاز کارخانه‌های آرد برای مصارف آردسازی است، خاطرنشان کرد: با کاهش میزان مصرف نان در بین خانوارهای آذربایجان غربی شاهد کاهش ضایعات و در نتیجه کاهش تولید آرد و خرید گندم در این استان هستیم.

وی گفت: با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها کارخانه‌های آردسازی بدون واسطه گندم را خریداری می‌کنند و بر این اساس آمار دقیقی از میزان خرید و فروش گندم در استان گزارش نمی‌شود.

وی با اشاره به آثار مثبت اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: امروز مهم‌ترین نتیجه هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش آرد بحث بهبود کیفیت نان است.

جوادی از آموزش نانوایان استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: بر این اساس تفاهمنامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی منعقد شده است که با عمل به این تفاهم‌نامه تمام نانوایان سطح استان با روش‌های پخت مناسب نان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به کیفیت گندم خریداری شده برای مصارف آردسازی، اعلام کرد: در سال جاری میزان گندمی که سن‌زدگی آن زیر 2 درصد باشد 144 هزار و 356 تن خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود کیفیت گندم خریداری شده مطلوب باشد، گفت: گندم با سن‌زدگی بیش از 2 درصد در آذربایجان غربی به میزان 9 هزار و 205 تن خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 آذربایجان غربی با اشاره به کیفیت گندم خریداری شده در استان، اظهار داشت: 94 درصد از گندم خریداری شده استان زیر 2 درصد سن زدگی داشتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.