رزمایش 23 روزه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آمریکا

منابع سعودی از برگزاری رزمایشی 23 روزه خبر داده‌اند که قرار است با شرکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در کویت برگزار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ منابع سعودی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکۀ ماهواره‌ای سعودی الخبریه گفتند مانور جنگی 23 روزه از یکشنبه (19 مارس/ 29 اسفند 1395)، با عنوان «حسم العُقبان2017» (عزم عقاب‌ها) در کویت آغاز خواهد شد.

در همین حال، آژانس خبری سعودی (SPA) گزارش داده است نیروهای عربستان به کویت وارد شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، فهد بن سعد العجلان، معاون وابسته نظامی عربستان در کویت و شماری از افسران نیروهای مسلح کویت از نیروهای عربستان استقبال کرده‌اند.

وزارت دفاع کویت نیز اعلام کرده این رزمایش با هدف تقویت توان و قابلیت نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود.

افزایش مهارت نیروهای مسلح، بالا بردن سطح آمادگی جنگی، اطلاع از تکنیک‌های فنی نیروها، تبادل تجربه و بهره‌گیری از آن‌ها و تقویت همکاری منطقه‌ای در زمینه عملیات مشترک از جمله اهداف این رزمایش عنوان شده است.

سرتیپ محمد الربیع، افسر فرمانده یگان‌های شرکت‌کنندۀ عربستانی، این مانور مشترک را از بزرگ‌ترین مانورها در سطح خاورمیانه عنوان کرده که به گفتۀ وی در چارچوب طرح‌ها و برنامه‌های نیروهای مسلحی انجام می‌شود که پیش‌ از این آموزش دیده‌اند.

این رزمایش نظامی، چهاردهمین دوره از مجموعه مانورهای «عزم عقاب‌ها» است که در سال 1999 آغاز و برای اولین بار در بحرین انجام شد.

نیروی دریایی عربستان سعودی همچنین مهر ماه 1395 در منطقۀ تنگۀ هرمز و آبهای خلیج فارس و دریای عمان رزمایشی با عنوان ««زره خلیج [فارس] یک» برگزار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار