به منظور نفوذ در شرق اروپا؛

اعزام 800 سرباز انگلیسی به استونی در راستای طرح جدید ناتو

ارتش انگلیس در حمایت از طرح جدید ناتو برای نفوذ در شرق اروپا 800 سرباز به استونی اعزام کرد.

اعزام 800 سرباز انگلیسی به استونی در راستای طرح جدید ناتو

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، ارتش انگلیس در راستای طرح جدید ناتو برای نفوذ در شرق اروپا و مقابله با تجاوز احتمالی روسیه در کشورهای حوزه دریای بالتیک، 800 سرباز به استونی اعزام کرد. این بزرگترین اعزام نیروی کمکی انگلیس به شرق اروپا پس از پایان جنگ سرد است.

در نخستین اقدام 120 سرباز از 5 گردان تفنگداران در پایگاه هوایی "آماری" واقع در 25 کیلومتری جنوب غرب تالین پایتخت استونی مستقر شدند. دومین گروه قرار است تا ماه آینده به این کشور اعزام شوند.

"مارگوس تساکنا"، وزیر دفاع استونی در مراسم استقبال از ورود این نیروها گفت: نیروهای انگلیسی در کنار نظامیان دانمارکی و فرانسوی علاوه بر تقویت قدرت ناتو، از وقوع هرگونه فعالیت خصمانه علیه این سازمان جلوگیری می کنند.

این در حالی است که ستاد کل نیروهای دفاعی استونی ماه گذشته در بیانیه ای از ورود محموله بزرگی از تسلیحات و تجهیزات ارتش آمریکا خبر داد.

آمریکا و ناتو از سال 2014 با اجرای راهبرد نفوذ نظامی در شرق اروپا، سامانه های موشکی در لهستان و رومانی مستقر کرده اند و همچنین برنامه استقرار نظامیان را به صورت موقت یا دائمی در سه کشور حوزه بالتیک شامل استونی و لتونی (هم مرز روسیه) و لیتوانی اجرا می کنند. این طرح همزمان در گرجستان و مولداوی، از جمهوری های شوروی سابق اجرا می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار