حاشیه های خبری تیر 95؛

از کشته شدن 19 سرباز تا فوت یک کارگردان/ 7 دقیقه رگبار!/ ماجرای تقلید صدای یک سیاستمدار بزرگ!/ کودتا در ترکیه

در این بسته خبری به حواشی رویدادهای مهم تیر 95 می پردازیم.

ه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خرداد 95؛ حکایت کشته شدن 19 سرباز در «جاده نی ریز» بود و  طعم مرگ «کیارستمی» را به جامعه هنری چشاند، از  7 دقیقه رگبار نماینده مجلس روایت کرد و از یک اقدام عجیب و غریب های برادر رئیس جمهور پرده برداشت، تا اینکه در ترکیه کودتا شد.

**ریز نی ریز

تیر 95 با یک حادثه دلخراش آغاز شد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که کشته شدگان و مصدومان حادثه اتوبوس در نی‌ریز فارس، سرباز بودند.

سرهنگ نادر رحمانی در تشریح جزییات این حادثه اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱:۲۰ بامداد چهارشنبه در محور سیرجان  - نی‌ریز رخ داده و در پی آن یک دستگاه اتوبوس از مسیر خود خارج و به دره سقوط کرد.

وی با بیان اینکه این اتوبوس با ۳۶ سرنشین  از کرمان به سمت فارس در حال حرکت بود، اظهار کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از فوت ۱۴ تن در سرصحنه و مجروح شدن ۲۲ تن دیگر است که البته با توجه به وخامت حال برخی از مجروحان، احتمال افزایش کشته‌شدگان در حین انتقال یا پس از رسیدن به بیمارستان وجود دارد اما آنچه که فعلا در گزارش پلیس آمده، ۱۴ مورد فوتی است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد اینکه اتوبوس متعلق به چه نهادی بوده، گفت: اتوبوس شخصی اما در اختیار پادگان «۰۵» ارتش در کرمان بوده و سرنشینان آن نیز همگی سربازانی بودند که از این پادگان به مقصد فارس در حال حرکت بودند که متاسفانه این حادثه رخ داد.

مرتضی سلیمی، قائم مقام سازمان امداد و نجات پیش از این شمار قربانیان حادثه ١٩ تن اعلام کرده و گفته بود که ۱۶ تن آنها در صحنه و سه تن نیز در مرکز درمانی جان باختند.


لغعهعهنلع

**«نه» بزرگ به اروپا

اما درادامه تیر 95 بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شد.

«ما باافتخار می‌توانیم در چشم گردن‌کلفت‌های بروکسل، برلین، فرانکفورت، پاریس و غیره نگاه کنیم و به آنها بگوییم؛ ما همه تلاشمان را کردیم که اتحادیه اروپا را از دست شما نجات دهیم اما شما با خاموش‌کردن صداهای دموکرات چنان اتحادیه اروپا را مسموم کرده‌اید که هرچه تلاش کردیم نتوانستیم مردم بریتانیا را متقاعد کنیم در اتحادیه بمانند». این بخشی از بیانیه کارزار «دموکراتیک‌کردن اروپا» پس از پایان همه‌پرسی بریتانیا و رأی اکثریت مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا بود.

لغعهعهنلع

**راهپیمایی روز قدس

 اما در ادامه تیر95 مراسم روز جهانی قدس در نقاط مختلف ایران و جهان برگزار شد.

در تهران نیز مسئولان نظام به مسیرهای راهپیمایی آمدند و قسمتی از مسیرهای ٩گانه را در کنار راهپیمایان روز قدس طی کردند.

 «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری، در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از آرمان‌های ملت‌ها و از‌جمله مردم مسلمان، زندگی در فضایی توأم با آرامش و امنیت است، گفت: «ملت مسلمان و مظلوم فلسطین ٧٠ سال است که از وطن اصلی خود دور مانده‌اند و اشغالگرانی سرزمین فلسطین را به اشغال خود در آورده‌اند که به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند».

لغعهعهنلع


**مسافر خانه دوست

اما در ادامه تیر95 کیارستمی راهی خانه دوست شد.

عباس کیارستمی که برای ادامه درمان بیماری خود به فرانسه سفر کرده بود، درگذشت. این کارگردان سرشناس سینمای ایران که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود.

عباس کیارستمی، تنها یک هفته پس از آنکه برای ادامه مراحل درمان خود به فرانسه رفته بود در بیمارستانی در پاریس درگذشت. این کارگردان سر‌شناس سینمای ایران که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده و در ماه‌های اخیر هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصمیم خودش هشتم تیر برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت. پرونده پزشکی کیارستمی که سرانجام به مرگ او منجر شد، بی‌شک یکی از پربحث‌ترین رویدادهای خبری تیر 95 است.


لغعهعهنلع

٧ دقیقه رگبار!

در ادامه تیر 95 یک نماینده مجلس به رگبار بسته شد.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس از حمله چهار فرد مسلح به نماینده اسلام آباد غرب و جمعی از مدیران کرمانشاه خبر داد.

فرهاد تجری گفت:  آقای فلاحت پیشه، فرماندار و عده‌ای از مسئولان استانی برای بررسی مشکلات بخش ریجاب به این محل رفتند که در مسیر راه پژو پارس سفید حامل چهار فرد مسلح خودروی آنان را به رگبار می بندند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه راننده فرماندار شهید شده و فرماندار، مدیر شیلات استان و یک نفر دیگر از همراهان آن‌ها مجروح شدند.

این نماینده مجلس یادآور شد: خوشبختانه در این حادثه آقای فلاحت پیشه صدمه‌ای ندیدند.

تجری یادآور شد: ضاربان پس از این حمله مسلحانه خودروی خود را به آتش کشیده و متواری شده‌اند.

نماینده مردم قصر شیرین در پایان از مسئولین امنیتی خواست عاملان این حمله را شناسایی و به مجازات برسانند.


لغعهعهنلع

لغعهعهنلع


**تقلید صدای روحانی توسط فریدون!


اما رویدادهای خبری تیر 95 ادامه داشت تا اینکه کریمی قدوسی ادعای جدیدی را مطرح کرد.

این نماینده پر حاشیه مجلس مدعی تقلید صدای فریدون به جای روحانی شد و گفت: يكی از پرونده‌های حسين فريدون "تقليد صدای رئيس‌جمهور" است؛ در يك مورد وی با تقليد صدای روحانی طی تماس‌هايی با مراكز اقتصادی در راستای ترخيص كالاهای غير مجاز اقدام كرده و از آنها خواسته تا جلوی واردات اين كالاها را نگيرند!!!
 
وي افزود: در مورد ديگر نيز فريدون با تقليد صداي رئيس‌جمهور طي تماسی با مولاوردی معاون روحاني به وی اعلام مي‌كند كه از انجام يك سفر خودداری كند. مولاوردی هم كه گمان مي‌كند اين دستور توسط رئيس‌جمهور داده شده از انجام آن سفر خودداري مي‌كند.
 
نماينده مردم مشهد و كلات تاكيد كرد: چندي بعد در جلسه اي رئيس‌جمهور به مولاوردي مي‌گويد كه چرا به سفر موردنظر نرفته و وي ماجرا را شرح مي‌دهد!
 
كريمي قدوسي بيان داشت: فريدون به منظور اين اقدام غيرقانوني به دادگاه احضار شده و روحاني نيز از اين موضوع باخبر است. حتي گزارشات آن نزد مقامات است كه با پي‌نوشت خواستار برخورد رئيس‌جمهور پيرامون اين مسئله شده اند.

لغعهعهنلع

** كودتا در تركيه

رویدادهای خبری تیر 95 در ادامه به کودتای ترکیه رسید. اما ماجرا چه بود؟

ارتش ترکیه با کودتا علیه دولت رجب طیب اردوغان قدرت را به دست گرفت.

 بر اساس برخی اخبار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از کاخ ریاست جمهوری گریخته و به نقطه امنی منتقل شده است.

 البته او در گفت وگو با سی ان ان اعلام کرد که قدرتی جز مردم را به رسمیت نمی شناسد.

اردوغان از هواداران خود خواست تا به خیابان ها بیایند. در همین حال که برخی هواداران اردوغان تکبیرگویان به خیابان ها آمده اند ارتش اقدام به بازداشت آنان کرده است.

رسانه های دولتی ترکیه مدعی هستند این کودتا از سوی طرفداران فتح الله گولن طراحی شده است.

 در واپسین ساعات شب خیابان های استانبول و آنکارا شاهد حضور عجیب نیروهای ارتش بودند. شاهدان عینی از پرواز جت های ارتش در ارتفاع بسیار پایین خبر می دادند. تحولات بسیار سریع رخ داد. در زمانی کمتر از دو ساعت، ارتش کنترل فرودگاه استانبول را در اختیار گرفت و پلیس این شهر را خلع سلاح کرد.

شایان ذکر است؛ به سرعت این کودتا خاتمه یافت با شکست روبه رو شد.


لغعهعهنلع


انتهای پیام/




برچسب ها: مجلس ، حاشیه ، تیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
تقلید صدای روحانی توسط فریدون! برای ترخیص کالا با تلفن حرف مسخره ای است کار دولت رسمی و با نامه است .
آخرین اخبار