تولیت آستان قدس در پیام نوروزی؛

اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از همه مشکلات است

تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی آغاز سال جدید را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با صدور پیامی به مناسبت آغاز سال جدید و نامگذاری آن از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' اظهار کرد: سال نو را که با ولادت باسعادت حضرت صدیقه طاهره (س) مقارن شده به همه تبریک و تهنیت عرض می ‌کنم و امیدوارم سالی توأم بابرکت برای همه خانواده‌ ها، جوانان و مردم عزیزمان باشد.
وی بیان کرد: اتفاقی که سال نو در طبیعت می‌افتد، یک تحول است که شکوفه ‌ها و برگهای درختان نو می‌ شود و یک سال ‌به‌ سالهای زندگی هر فرد اضافه می‌ شود.
 
وی افزود: ما در این تحول طبیعت از قدرت لایزال حضرت حق که این تحول به دست مبارک او اتفاق می ‌افتد، می ‌خواهیم که ما را هم متحول کند و این تحول را که در یک ‌زمان نورانی به نام مقدس حضرت صدیقه طاهره(س)، در یک مکان نورانی که جایگاه و مضجع حضرت رضا(ع) است، متصل می کنیم.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: معنای آمدن در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) یا هر مکانی از اماکن مقدس، برای زائر و مجاور این است که ما می‌ خواهیم زندگی‌ مان با نام شما رقم بخورد و می‌ خواهیم سیره ما سیره فاطمی و رضوی شود؛ این پیام مهمی است که نوعی اراده و انتخاب در آن است.
 
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه در سال نو هر تحولی نیازمند یک اراده جدی است یعنی تحول ما، اگر تحول در زندگی فردی و زندگی اجتماعی همراه با یک جزمیت به لحاظ علمی و به لحاظ حرکت از یک حزم و دوراندیشی بهره‌مند باشد، این گام ‌ها و حرکت ‌ها تحول ‌آفرین است.
 
تولیت استان قدس رضوی اظهار کرد: ما می ‌خواهیم خودمان متحول شویم، می‌ خواهیم جامعه ما جامعه متحول و متکاملی باشد، طبیعتاً این تحول نیازمند حرکت جدی در این رابطه است.
 
وی بیان کرد: نظام ما و کشور عزیز ما گام‌ های بلندی را برداشته است ولی در حوزه مسائل اقتصادی، با وجود اینکه دشمنان می‌خواهند ملت ما در مشکل، تهدید و تنگنا بماند، راه برون‌ رفتی وجود دارد که این راه همان اقتصاد مقاومتی است که سال گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند.
 
وی تاکید کرد: باید به توانایی ‌های بسیاری که در داخل کشور وجود دارد توجه کنیم همچون جوانان ما که کم هم نیستند و در هر عرصه ‌ای وارد شدند عرصه موفقیت و پرنشاطی رقم می خورد.
 
رئیسی گفت: ما هیچ ‌چیز در این کشور کم نداریم؛ نیروها و مردم با اراده‌ای داریم که در عرصه‌های مختلف نبرد با باطل نشان داده‌ اند، منشأ برکات هستند و امسال به برکت نام حضرت زهرا(س) با یک اراده و تصمیم برای اینکه تحولی در حوزه اقتصادی و اجتماعی و دوری از همه آسیب ‌های اجتماعی و تهدید کننده جامعه ایجاد شود، گام برداریم.
 
وی افزود: امیدواریم به برکت نام مقدس حضرت رضا(ع) بااراده پولادین مردان و زنان این مرز و بوم و جوانان عزیزمان گام‌ هایی در جهت رفع تنگناها و مشکلات برداشته شود.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما هم به ‌عنوان خدمتگذار مردم عزیز در این آستان نورانی متعهدیم که در راستای حکم مقام معظم رهبری و منشور هفتگانه ایشان، هم در جهت توجه به زائر و هم در جهت توجه به نیازمندان و مستمندان گام‌ هایی را برداریم.
 
حجت الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: در سال گذشته اقداماتی آغاز شد؛ چه در جهت توجه به زائران به ‌ویژه زائران زیارت اولی و نیازمندان و چه در جهت توجه به مسائل فرهنگی، اما این گام‌ ها باید در سال جاری تکمیل و آثار و برکات این مضجع نورانی در گره ‌گشایی از زندگی مردم، چه زائران و چه مجاوران احساس شود.
 
وی از مردم خراسان، به ویژه مشهد که برای مهمانان حضرت رضا(ع) جایگاه میزبانی دارند خواست برای این زحمات که بانشاط منتظر از راه رسیدن مهمانان هستند و زائرانی که بانشاط حرکت می ‌کنند به سمت حضرت رضا(ع) تا نورانیت بگیرند، متحول بشوند و اینجا برایشان کلاس درس باشد.
 
انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار