سازمان ملل هشدار داد؛

خروج 320 هزار غیرنظامی از موصل طی هفته های آینده

سازمان ملل هشدار داد احتمال می‌رود با پیشروی عملیات آزادسازی موصل نزدیک به ۳۲۰ هزار غیرنظامی دیگر طی هفته‌های آینده از موصل فرار کنند.

خروج 320 هزار غیرنظامی از موصل طی هفته های آیندهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شین هوا، آژانس‌های امدادرسان سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار دادند با تشدید عملیات نیروهای نظامی عراق به منظور آزادسازی بخش هایی از موصل که همچنان در اشغال گروه تروریستی داعش است، احتمالا نزدیک به ۳۲۰ هزار غیرنظامی دیگر طی هفته‌های آینده از موصل فرار خواهند کرد.

طبق پیش بینی آژانس‌های امدادرسان سازمان ملل متحد، بیم آن می‌رود که جنگ در موصل که ماه هاست ادامه دارد، بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه را وادار کند برای حفظ جان خود و خانواده هایشان به مناطق دیگر فرار کنند.

طبق اعلام نهادهای بشردوستانه سازمان ملل متحد، بیش از سه میلیون نفر در حال حاضر در عراق آواره هستند و یازده میلیون عراقی به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. 

لیز گراند هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات بشردوستانه در غرب موصل به مراتب گسترده‌تر و پیچیده‌تر از عملیات امدادرسانی در شرق این شهر است. در حالی که عملیات آزادسازی شهر موصل و پاکسازی آن از عناصر داعش ادامه دارد شهروندان موصل تلاش می‌کنند برای حفظ جان خود از شهر فرار کنند و خود را به مراکز و اردوگاه هایی که در اطراف شهر به ویژه مناطق جنوبی آن ایجاد شده است، برسانند.

به گفته هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در عراق پیش بینی می‌شود که به موازات تشدید عملیات آزادسازی موصل ورود آوارگان به این اردوگاه‌ها به طرز چشمگیری افزایش یابد.

سازمان‌ها و گروه‌های بشردوست و آژانس‌های امدادرسان بین المللی در موصل تلاش می‌کنند ظرفیت‌های امدادرسانی خود را به زخمی‌ها و آوارگان عراقی در این منطقه افزایش دهند.

لیز گراند خاطر نشان کرد آژانس‌های بشردوستانه به شدت نگران سرنوشت غیرنظامیان عراقی در موصل هستند. استفاده از مواد منفجره و تله‌های انفجاری در بخش قدیمی شهر که جمعیت زیادی دارد، می‌تواند تلفات سنگینی در میان غیرنظامیان به بار آورد.

وی تصریح کرد اصلی‌ترین راه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غرب موصل از اواسط نوامبر بسته شده است این در حالی است که تروریست‌های داعش همچنان سرسختانه به دفاع از مواضع خود در برخی از مناطق این شهر ادامه می‌دهند. شماری از غیرنظامیان عراقی در موصل به رغم خطرات زیاد موفق شده اند از درگیری‌ها فرار کنند و به موازات پیشروی نیروهای عراقی در موصل و به ویژه در بخش قدیمی شهر خود را به خارج از شهر برسانند و در پناه نیروهای ارتش قرار گیرند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار