گفتگوی باشگاه خبرنگاران جوان با مسعود ردایی؛

از علت موفقیت «سه بیگانه» تا آرزو برای سینمای سال بعد از زبان ردایی

یکی از تهیه کنندگان «سه بیگانه» به بررسی و تحلیل موفقیت فیلمش در گیشه و روند رو به رشد تولیدات فیلم های کمدی پرداخت.

از علت موفقیت «سه بیگانه» تا آرزو برای سینمای سال بعد از زبان ردایی
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی «سه بیگانه» در لیست اکران نوروزی قرار دارد و تا به حال به فروش خوبی دست پیدا کرده است.
 
این فیلم از بازیگران کمدی نام آشنای سینما وتلویریون بهره می برد و حرف های جدی خود را در قالب طنز برای مخاطبان می زند.

به این بهانه سراغ مسعود ردایی به عنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم رفتیم و سوالاتی درباره اکران این اثر پرسیدیم.

* روند اکران «سه بیگانه» تا به امروز به چه شکل بوده است؟

الحمدالله پس ازمساعدت قوه قضاییه در رفع توقیف فیلم سینمایی «سه بیگانه»، این فیلم بنا بر درخواست موسسه فیلمسازان درلیست ٢٠ فیلم متقاضی اكران نوروزی قرارگرفت. همانطوری كه مطلعید شورای صنفی اكران این فیلم را باتوجه به موضوع كمدی و شادی كه دارد، جزو ٦ فیلم نهایی و قطعی اكران نوروزی قرار داد كه از تاریخ ١٨ اسفندماه اكران آن شروع شد و با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

* چه عواملی باعث شده تا این فیلم به سانس فوق العاده برسد؟

این فیلم یك كمدی انتقادی است كه مشكلات مربوط به ارگان های دولتی و رویه های غیراصولی جامعه را كه به غلط رواج پیدا كرده، به چالش می كشد و فضای شاد و مفرحی برای بینندگان فراهم می كند. مخاطبان این لحظات را كه در جامعه می بینند، در فیلم با زبان وموقعیت طنزمشاهده می كنند و ازسویی دیگر فیلمی است كه تمام اعضای خانواده از هرمقطع سنی می توانند دركنارهم تماشا كنند و لذت ببرند. این ها بخشی از دلایل اقبال مخاطبان به این فیلم است كه منجر به سانس های فوق العاده می شود.

* از کمبود سالن لطمه نخوردید؟

این اقبال مردمی باعث شده كه سینماداران هم روی خوش به این فیلم نشان دهند. به طوری كه تعدادسینماهای نمایش دهنده فیلم رو به افزایش بوده و هم اكنون به ٧٠ سینما رسیده است.

*اگر سه فیلم کمدی همزمان با هم اکران نمی شد، اتفاق بهتری رخ نمی داد؟

هركدام از این فیلم ها مخاطبان خودشان را دارد، مضاف بر اینكه در طول تعطیلات حدودا ٢٠روزه مخاطبان فرصت دیدن این فیلم های كمدی را دارند. ازسویی دیگر از نظر اقتصادی رفتن به سینما هنوز هم یكی از دورهمی های ارزان است كه جمع های خانوادگی و دوستانه رغبت به استفاده ازآن دارند.

*تولید فیلم های کمدی روند رو به رشدی پیدا کرده؛ تحلیل شما در این باره چیست؟

فكرمی كنم اگر فیلم ها از نظرمحتوا به سمت دیالوگ های نازل و هجو سوق پیدانكند، می تواند به رونق سینما كمك شایانی كند و این رشد قابل توجیه وارزشمنداست اما اگرعكس آن رخ دهد؛ به تهدیدی برای سینما مبدل خواهد شد. اینجا نقش شورای پروانه ساخت مهم ترازقبل است كه با دقت وظرافت این فیلمنامه ها را بررسی كنند كه خدای ناكرده فرصت، تبدیل به تهدید برای سینما نشود.

* آرزوی شما برای سینمای سال 96 چیست؟
 
آرزوی من برای سینما و سینماگران رونق و موفقیت درعرصه های داخلی و بین المللی است و ان شاءالله غم هایی كه درسال ٩٥ برای خانواده سینما رخ داده كه مهمترین آنها درگذشت عباس كیارستمی و استاد علی معلم و سایرعزیزان هنرمند بود، دیگرپیش نیاید و سینما با شادی و وجود سرمایه فكری و انسانی خود به این مردم شریف خدمت كند.  
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار