رییس اتاق اصناف ایران خبر داد:

بازنگری در شیوه های سنتی تجارت / استانداردسازی محصولات صنفی بمنظور کاهش وابستگی تولیدات به واردات

فاضلی گفت: بازنگری در شیوه های سنتی تجارت و کمک به انطباق بیشتر فعالان صنفی با شیوه های نوین تجارت از دیگر برنامه های این مجموعه اقتصادی برای سال ۹۶ است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران گفت : اتاق اصناف ایران تمام توان خود را برای تحقق هدف گذاری مقام معظم رهبری در سال ۹۶  تحت سرفصل «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» بکار خواهد بست.

وی ادامه داد: اتاق اصناف ایران برنامه راهبردی "توانمندسازی اصناف و اعتمادسازی مردم” را در سال جاری برهمین مبنا تنظیم نموده و تلاش دارد تا از یک سو با بازگرداندن بنگاههای کوچک اقتصادی به عرصه تولید با کیفیت  و از سوی دیگر جلب اعتماد عمومی به تولیدات ایرانی متناسب با ذائقه مردم را  در حوزه بازار و بنگاههای کوچک مورد توجه قرار دهد.

رییس اتاق اصناف ایران افزود : برنامه های ویژه و عملیاتی در سرفصل های آموزش، برندسازی و تجمیع واحدهای کوچک تحت یک برند، جذب سرمایه های خارجی، زمینه سازی برای تولید مشترک بنگاههای کوچک داخلی و خارجی، شناسایی و حذف قوانین مخل کسب و کار به منظور تسهیل فعالیت بنگاههای صنفی و ایجاد انگیزه برای واحدهای جدید، بررسی مکانی و تحلیل فضایی واحدهای صنفی،اصلاح قانون نظام صنفی و قوانین موضوع کسب وکارهای صنفی متناسب با فضای اقتصادی جهان،شناسایی بازارهای مصرف کالاهای بنگاههای اقتصادی کوچک ایران در منطقه و جهان، برگزاری نمایشگاههای تخصصی تولیدات ایرانی، پژوهش و مطالعه دقیق نقاط قوت و ضعف بازار ایران و مناطق هدف از جمله برنامه های اتاق در سال جاری است.

فاضلی افزود: تطبیق و استانداردسازی محصولات صنفی با نیاز صنایع بزرگ به منظور کاهش وابستگی تولیدات کشور به واردات و استاندارد سازی محصولات صنفی با ذائقه و شان مصرف کننده ایرانی و ترویج مصرف کالای داخلی  از دیگر برنامه های اتاق اصناف در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: بازنگری در شیوه های سنتی تجارت و کمک به انطباق بیشتر فعالان صنفی با شیوه های نوین تجارت از دیگر برنامه های این مجموعه اقتصادی برای سال ۹۶ است.

رییس اتاق اصناف ایران افزود: مرکز پژوهش ها و  مطالعات راهبردی اتاق، مرکز رتبه بندی و رقابت پذیری اصناف، دفتر تسهیل کسب و کارهای نوین، دفتر سلامت، نهاد داوری و بنیاد فرهنگی اصناف ایران مجموعه ای هدفمند و متصل به هم هستند که در اتاق ایجاد شده و اهداف و وظایف را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد:علاوه بر این اتاق بنا  دارد با ابتکارات نهادی وایجاد شیوه های ساماندهی مبتنی بر نظم خصوصی در جامعه صنفی، در جهت کاهش هزینه مبادلات، بهبود رفتار عوامل اقتصادی و افزایش همکاری های غیربازاری واحدهای صنفی گام بردارد تا از این طریق ضمن  تسهیل و گسترش فعالیت صنفی،اهداف اقتصاد مقاومتی رادررابطه با بازارداخلی وکمک به اشتغال و تولید محقق سازد.

فاضلی گفت : در سال گذشته بیش از ۲۰۰هزار بنگاه اقتصادی تاسیس شد که این نشانه ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در کسب و کارهای کوچک است.

رییس اتاق اصناف ایران افزود :حفظ ثبات کسب و کار در بازار، تسهیل شرایط ورود به بازار کار ،ورود به بازار کسب و کار نوین و مجازی از ضرورت های امروز فعالیت بنگاههای کوچک اقتصادی است و برنامه های میان مدت اتاق در این حوزه امسال به ثمر خواهد نشست.

فاضلی گفت: ضروری است تا سیاست های پولی و بانکی به جای حمایت از فعالیت دلالی های مضر به سمت ارایه تسهیلات برای فعالیت های مولد و اشتغال زا هدایت شود تا با حمایت سیستم بانکی شاهد رشد تولید و اشتغال پایدار باشیم.

وی افزود: ما برای رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در کشور و بهبود فضای کسب و کار پیشنهاد و برنامه داریم و امیدواریم با همکاری مرکز پژوهش های مجلس این برنامه ها در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار