تراشه پروتز عصبی دریچه امید برای بیماران ضایعه نخاعی

مجری طرح پروتز عصبی پاراواک گفت: تراشه پروتز عصبی با انقباض عضلات سبب ایجاد حرکت و امیدواری در بین بیماران ضایعات نخاعی می‌شوند.

عباس عرفانیان مجری طرح پروتز عصبی پاراواک در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهداف اجرایی این پروژه گفت: برای رفع مشکلات حرکتی در افرادی که دارای ضایعه نخاعی، قطع نخاع، صدمات مغزی و اشخاص مبتلا به ام اس پروتز عصبی پاراواک طراحی و ساخته شده است.

وی بیان کرد: ابزار میکروالکترونیکی عصبی با کنترل تراشه‌های ریزپردازنده‌ای با سیستم عصبی مرکزی و یا اعصاب محیطی ارتباط برقرار کرده و باعث کنترل خارجی ارگان‌های بدن می‌شود.

مجری طرح پروتز عصبی پاراواک اظهار داشت: این تراشه یک میکرو کامپیوتر قابل حمل است که کار قشر حرکتی مغز انسان را در ایجاد و کنترل حرکت در اعضای فلج انجام می‌دهد به طوری که با ارسال سیگنال‌های الکترونیکی به عصب‌های بدن باعث انقباض عضلات بدن و سبب حرکت در عضو فلج می‌شود.

وی عنوان کرد: برای انجام این پروژه یک تیم تحقیقاتی در پژوهشکده مهندسی فناوری عصبی ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران نزدیک به بیست سال کار مطالعاتی و پژوهشی انجام داده و در نهایت موفق به طراحی یک پروتز عصبی منحصر به فرد تحت عنوان پاراواک برای ایجاد کنترل حرکت در عضو فلج شدند.

عرفانیان افزود: سیستم عصبی پاراواک برای ایجاد حرکت‌های ایستادن قدم برداشتن و نشستن طراحی شده و برای همه نوع ضایعات نخاعی این پروتز عصبی کاربرد ندارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار