وزیر خارجه آمریکا به سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان دستور داده است در فرایند صدور ویزا برای متقاضیان ورود به خاک آمریکا دقت و سختگیری بیشتری به خرج دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت رکس تیلرسون ، وزیر خارجه آمریکا به سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان دستور داده است در فرایند صدور ویزا برای متقاضیان ورود به خاک آمریکا دقت و سختگیری بیشتری به خرج دهند.

تیلرسون همچنین از سفارتخانه‌های آمریکا خواسته است پیش از اعطای ویزا به افرادی که کوچکترین سابقه حضور در مناطق تحت اشغال داعش را دارند، فعالیت‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی را نیز به دقت مورد بررسی قرار دهند.

علاوه بر این، در دستورالعمل جدید وزیر خارجه آمریکا پرسش‌های خاصی برای متقاضیان ویزا از کشورهای ایران، سوریه، سومالی، لیبی، سودان و یمن که مشمول فرمان مهاجرتی ترامپ هستند در نظر گرفته شده و از سفارتخانه‌های آمریکا در سراسر جهان خواسته شده در مصاحبه با اتباع این کشورها حتما این سوالات از آنها پرسیده شود. 

همچنین، دستورالعمل جدید تیلرسون اتباع 6 کشور یادشده را ملزم می‌کند جزئیات مربوط به محل سکونت و کار خود طی 15 سال گذشته و تمامی شماره تلفن‌ها، آدرس‌های ایمیل و نام کاربری و رمز عبور تمامی شبکه‌های اجتماعی که طی 5 سال گذشته از آنها استفاده کرده‌اند را در اختیار متصدیان صدور ویزا در سفارتخانه‌های آمریکا قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۳۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
خخخ آبرو به پاسپورتمون برگشته دیگه
خدا رو شکر هرچی مهر ویزا تو پاسپورتمون خورده واسه کربلاست
اگه امریکا نریم چیزی ازمون کم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ferry
۰۹:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
امریکا خیلی دلش بخواد که ایرانیها انها را آدم به حساب بیارند چه برسد به اینکه برن از کشورشون بازدیدید کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
آقای محترم ازین شعارها بیا پایین. با تمام این اتفاقاتی که افتاد به خدا قسم اگر این اتفاقات برای هر افراد دیگه ای از کشورهای دیگه پیش میومد اون اشخاص ورود و سرمایه گذاری به خاک آمریکا رو کلا تحریم میکردند بماند که حتی کلا از آمریکا خارج هم میشدن.اما ایرانیهای مقیم آمریکا چیکار کردن؟ نتنها هیچ حرکتی از خودشون نشون ندادن بماند که گناه رو هم سعی کردن بندازن گردن دیگران!!! واقعا باعث تاسف و سرافکندگی که یک عده برای ایرانی بودن و به قول خودشون آریایی بودن رگ کلفت میکنن و راهپیمایی نوروزی و چه میدونم باستانی و... تو آمریکا راه میندازن اونوقت آشکارا به ایران و ایرانی و خودشون توهین میشه ولی هنوز هم با افتخار تو آمریکا زندگی هم میکنند!!!! البته نظر من اینه که از این افراد انتظاری غیر از این داشتن عجیبه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
چرا اینجوری میکنن خب یه راس برن سر اصل مطلبو بگن ورود ایرانیا به آمریکا ممنوعه
آخرین اخبار