مقام آمریکایی: کره شمالی به‌زودی یک آزمایش هسته‌ای دیگر انجام می‌دهد

یک مقام آمریکایی از مشاهده فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی در روزهای اخیر خبر داد.

 مقام آمریکایی: کره شمالی بزودی یک آزمایش هسته‌ای انجام می‌دهد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی پنج‌شنبه اعلام کرد واشنگتن فعالیت‌های اخیر کره شمالی را زیر نظر گرفته و پیش‌بینی می‌کند این کشور به زودی یک آزمایش هسته‌ای جدید انجام دهد.

این مقام امنیتی آمریکا که اسمش فاش نشده است به خبرگزاری فرانسه گفت: «کره شمالی در اماکنی که قبلا آزمایش هسته‌ای انجام داده در حال فعالیت است».

فاکس‌نیوز نیز اوایل روز پنج‌شنبه اعلام کرد کره شمالی به زودی یک آزمایش هسته‌ای جدید انجام می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد کره شمالی تونل‌های جدیدی را در سایت هسته‌ای «پونگی-ری» حفر کرده است. فاکس‌نیوز همچنین گزارش داد نیروی هوایی آمریکا یک هواپیمای نظارتی ویژه را مأمور کرده تا پس از انجام آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، از هوای اطراف محل پرتاب و مسیر عبور موشک برای انجام آزمایشات لازم نمونه‌گیری کند.

نیروی هوایی آمریکا تا این لحظه از اظهارنظر در این خصوص امتناع کرده است. کره شمالی قصد دارد یک موشک دوربرد بسازد که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را داشته باشد و بتواند با آن خاک آمریکا را هدف بگیرد. به همین دلیل سال گذشته چندین آزمایش موشکی و دو آزمایش هسته‌ای انجام داد.

با اینکه سازمان ملل متحد از سال 2006 که پیونگ‌یانگ نخستین موشک هسته‌ای خود را آزمایش کرد تحریم‌هایی را علیه آن اعمال کرد این کشور همچنان به آزمایشات خود ادامه داده است.

به گفته کره جنوبی و آمریکا، پیونگ‌یانگ روز چهارشنبه نیز یک آزمایش موشکی ناموفق انجام داد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار