ساری؛

سفر نوروزی به مازندران با کاهش 3 درصدی تصادفات درون شهری

تصادفات درون شهری در مازندران از 26 اسفند پارسال تا کنون 3 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  با اشاره به فرار رسیدن تعطیلات نوروزی از اجرای طرح ترافیکی نوروزی از 26 اسفند پارسال در استان خبرداد و گفت: بیش از هزار پلیس راهور در جاده های درون شهری استان برای ارائه خدمات مطلوب ترافیکی به شهروندان و مسافران آماده باش هستند.

وی افزود: تصادفات درون شهری در مازندران از آغاز طرح نوروزی تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 درصد کاهش داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: 200 دستگاه خودرو و موتور پلیس برای ارائه خدمات ترافیکی بهتر به مسافران در جاده های شهری مستقر شدند.

سرهنگ باقری با اشاره به ورود میلیونی گردشگران و مسافران در تعطیلات نوروزی و افزایش رفت و آمد خودروها و ترافیک درون و برون شهری در مازندران افزود: برخورد با تخلفات رانندگی در جاده های درون شهری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در محورهای درون شهری شامل سرعت غیر مجاز 91 درصد ، کمربند ایمنی 49 درصد ، کلاه ایمنی 100 درصد ، تلفن همراه 16 درصد ، سبقت غیر مجاز 39 درصد و حرکات مارپیچ 85 درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: 400 هزار دانش آموز استان در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان همیاران پلیس در طرح های نوروزی امسال مشارکت دارند.

سرهنگ باقری افزود: با بکارگیری همیار پلیس در درون خودرو و تذکرات آنها ، فرهنگ رانندگی ارتقاء می یابد و در واقع در درون هر خودرو پلیس راهور وجود دارد.

وی با بیان اینکه ترافیک نوروزی در شهرهای مازندران با 54 دستگاه دوربین کنترل می شود گفت: 167 دستگاه دوربین دیگر در شهرهای مازندران در حال نصب است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: مسافران قوانین راهنمایی رانندگی شامل گردش به چپ و راست، رعایت فاصله طولی و رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی را دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار