پورعلی مطلق در نشست خبری:

فرمانداری‌ها می‌توانند امروز و فردا تا ساعت 24 از داوطلبان ثبت‌نام کنند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: فرمانداری‌ها و بخشداری‌های محل ثبت‌نام تا ساعت 24 امشب و فردا شب پذیرای ثبت‌نام کنندگان هستند.

فرمانداری‌ها می‌توانند امروز و فردا تا ساعت 24 از داوطلبان ثبت‌نام کنند
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور، در نشست‌خبری خود در تشریح آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور، گفت: تا امروز 134 هزار و 211 داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که داوطلبان شورای شهر 27 هزار و 908 نفر و روستا 106 هزار و 304 نفر هستند.
 
وی افزود: همچنین تعداد 126 هزار 958 مرد و 7 هزار و 254 زن ثبت نام کرده‌اند، از تعداد داوطلبانی که نام نویسی کرده اند، سنین 36 تا 40 بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند در حالی که کمترین میانگین بین سن‌های 70 به بالا بوده است.
 
پورعلی مطلق با اشاره به مدارک تحصیلی داوطلبان انتخابات شوراها خاطر نشان کرد: از تعداد داوطلبان انتخابات شورای شهر، 89 هزار و 736 نفر سواد خواندن نوشتن و مدرک دیپلم، 25 هزار و 461 نفر لیسانس، 8هزار و 376 نفر فوق‌لیسانس، 688 نفر دکتری و 632 نفر تحصیلات حوزوی دارند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به بالاترین سن شرکت‌کنندگان در این انتخابات بیان داشت: در آذربایجان و شهر سردشت فردی با 101 سال نسبت به ثبت‌نام در این انتخابات اقدام کرده است.

وی همچنین افزود: فرمانداری‌ها و بخشداری‌های محل ثبت‌نام تا ساعت 24 امشب و فردا شب پذیرای ثبت‌نام کنندگان هستند چرا که در قانون تا ساعت 24 این امر مقرر شده است.

پورعلی مطلق خطاب به داوطلبان انتخابات شورای شهر تاکید کرد: ثبت‌نام کنندگان حضور خود را به ساعات پایانی روز انتخابات موکول نکنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برخی ثبت‌نام‌کنندگان برگه عدم سوءپیشینه خود را به همراه ندارند، وزارت کشور در این روزها فرم‌هایی را در محل ثبت‌نام قرار داده تا داوطلبان بتوانند مراحل تشخیص هویت خود را انجام دهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان خاطر نشان کرد: امروز و تا این لحظه 12 هزار و 655 نفر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند که از این تعداد 2 هزار و 51 نفر برای شورای شهر و یک هزار و 604 نفر برای شورای روستاها هستند.

 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار