وزیر ارتباطات در سنندج:

دولت یازدهم به همه اهداف خود نرسید/ 835 میلیارد ریال پروژه ارتباطی در کردستان به بهره برداری رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت یازدهم به دلیل محدودیت‌ها نتوانستیم به همه آنچه که برنامه‌ریزی کرده بودیم برسیم و آنها را محقق کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمود واعظی پیش‌از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج که با حضور مسئولان در سالن کنفرانس اداره‌کل مخابرات استان کردستان برگزار شد اظهار داشت: در دولت یازدهم به دلیل محدودیت‌ها نتوانستیم به همه آنچه که برنامه‌ریزی کرده بودیم برسیم و آنها را محقق کنیم.
 
وی گفت: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر همکاران برای استان کردستان خیلی بیشتر از اینها است اما شما مردم می‌دانید زمانی که دولت یازدهم شروع به کار کرد با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نداشتن پول و تحریم‌ها دست ما را بسته بود و با مذاکرات برداشتن تحریم‌ها و مذاکرات برجام مواجه شدیم اما بعد از برداشتن تحریم‌ها بألاخره به نوعی موتور توسعه دولت بیشتر شد.

همچنین در سفر رئیس جمهوری به کردستان، 339 روستای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند، 6 شهر هم صاحب فناوری موبایل نسل سوم و 6 شهر نیز صاحب فناوری موبایل نسل چهارم شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این آئین گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید هیچکدام از روستاهای استان کردستان از اینترنت پرسرعت برخوردار نبودند که امروز 661 روستا از این امکان برخوردار هستند.
محمود واعظی افزود: دولت به استان کردستان نگاه ویژه ای داشته و در این مدت 352 میلیارد تومان در حوزه IT در استان سرمایه گذاری شده است.

به گفته وی در این دولت پهنای باند اینترنت استان، هشت برابر و تعداد مشترکین اینترنت استان نیز هفت برابر شده است.
او با بیان هزار و 702 روستای استان از امکان تلفن ثابت برخوردارند، افزود: تنها 20 روستا تلفن ثابت ندارند که در برنامه انجام قرار دارد.
واعظی اظهار کرد: 21 کیلومتر فیبر نوری میان شهرهای مختلف استان ایجاد شده است و مسیر پشتیبانی اینترنت استان به سه مسیر افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به برنامه های آینده این وزارتخانه برای استان کردستان، گفت: 980 میلیارد ریال دیگر در استان سرمایه گذاری صورت می گیرد.
وی ادامه داد: 881 روستای دیگر صاحب اینترنت پرسرعت می شوند و تمام 29 شهر استان از فناوری نسل سوم تلفن همراه بهره مند خواهد شد.
واعظی افزود: در برنامه های آینده 11 شهر استان نیز از امکان فناوری نسل چهارم تلفن همراه بهره مند می شوند.
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.