سندرز: لایحه خدمات درمانی ترامپ، تخفیف مالیاتی هنگفتی برای ثروتمندان بود

سناتور آمریکایی از تلاش دموکرات‌ها برای ممانعت از به رای گذاشتن لایحه دولت جمهوری‌خواه واشنگتن برای جایگزینی اوباماکر استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی، در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت: لایحه خدمات درمانی پیشنهادی جمهوری‌خواهان که در مجلس نمایندگان این کشور شکست خورد و حتی به رأی گذاشته نشد، در واقع، تخفیف مالیاتی هنگفتی برای ثروتمندان آمریکایی بود. 

وی درباره ماهیت حقیقی لایحه شکست‌ خورده‌ خدمات درمانی پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و برخی از جمهوری‌خواهان در کنگره، برای جایگزینی «اوباماکر» گفت: این لایحه‌ی بسیار بدی بود، زیرا این در واقع، تخفیف مالیاتی 300 میلیارد دلاری برای 2 درصدِ بالای جامعه‌ آمریکا و همچنین تخفیفِ مالیاتی گسترده‌ای برای شرکت‌های بزرگ داروسازی و شرکت‌های بزرگ بیمه آمریکایی بود. 

این سناتور آمریکایی افزود: اگر این لایحه به تصویب می‌رسید، 24 میلیون آمریکایی که اکنون بیمه درمانی دارند، از آن اخراج می‌شدند و زین پس، از خدمات بیمه درمانی محروم می‌شدند. این لایحه همچنین باعث قطع بودجه برنامه تنظیم خانواده (که شامل سقط جنین می‌شود)، افزایش قابل‌توجه حق بیمه‌ی کارگرانِ مسن‌تر و کاهش 880 میلیارد دلاری منابع مالی برنامه خدمات درمانی «مدیک اِید» (برای سالمندان آمریکایی) می‌شد. 

سندرز افزود: نظرسنجی‌های پی در پی در آمریکا نشان می‌دهد که این دقیقاً همان چیزی است که مردم آمریکا خواهان آن نیستند. باید دموکرات‌ها را تحسین کرد که این لایحه‌ی بسیار بد را کشتند (مانع تصویب آن شدند).


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار