محلات ؛ بهاری ترین شهر ایران میزبان گردشگران نوروزی

شهرمحلات که به جهت دارابودن زمینه پروش انواع گل،هلند ایران نام گرفته میزبان هزاران گردشگر نوروزی است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شهرستان محلات در جنوب شرقی استان مرکزی به مدد باغ های گل، زیباترین بهار در میان شهرها را به خود اختصاص داده و این روزها میزبان گردشگران نوروزی از سراسر کشور است .
رئیس اتحادیه گل کاران محلات گفت : نوروز هر سال بیش از 400 هزار مسافر وارد محلات می شوند که باغ های گل یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران است .
ابراهیمی افزود : 900 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گل و گیاهان زینتی است و این شهر به قطب تولید گل کشور تبدیل شده است .
سالانه بیش از 135 میلیون گل شاخه بریده در محلات تولید می شود و این شهرستان  در تنوع تولید گل رتبه اول را در کشور دارد .
سرچشمه محلات هم یکی از پرآب ترین چشمه های استان مرکزی در بلندترین نقطه مرتفع شهر محلات پذیرای گردشگران است.
مشهدی مدیر میراث فرهنگی شهرستان محلات گفت :وجود این سرچشمه باعث شده است که در کنار آن پارک زیبایی شکل گیردکه یکی از مراکز جذاب گردشگری در ایام نوروز به شمار میرود .
آب نمای زیبا، درختان سر به فلک کشیده، چنار کهنسال و ارتفاعات صخره ای مشرف به این چشمه در کنار هوای دلپذیر و مطبوع ، همه ساله در فصل بهار علاقه مندان بسیاری را از دور و نزدیک به این منطقه فرا می خواند.
چشمه های جوشان روستای آبگرم در شهرستان محلات ، با خاصیت درمانی هم هر ساله میزبان بیش از 150 هزار گردشگر نوروزی است .
مدیر میراث فرهنگی شهرستان محلات گفت: وجود باغ های گل ، آثار باستانی خورهه ، پارک چشمه ، ایجاد امکانات رفاهی و اسکان مسافر در شهرستان محلات از عوامل حضور مردم برای بازدید از آبگرم است .
مشهدی با بیان اینکه از آبگرم در کتب تاریخی یاد شده است گفت : آب این چشمه دارای ترکیبات سولفات کلسیک و از دسته آبهای هیپرترمال است که در درمان ، بیماری های کبدی ، صفراوی ، کلیوی ،دستگاه گوارش ونقرس موثر است .
چشمه آب گرم در 15 کیلومتری شهرستان محلات قرار دارد .
انتهای پیام /ج

برچسب ها: محلات ، سرچشمه ، آبگرم ، گل ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.