بیش از 11 هزار داوطلب در مازندران برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علیرضا یونسی رئیس ستاد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران گفت : آمار ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران با یک جهش حدود 40 درصدی در ششمین روز ، به 11 هزار و 2 نفر رسیده است.
وی افزود: تاکنون 578 نفر زن در این استان داوطلب نامزدی شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند.
معاون سیاسی ، امنیتی استانداری مازندران بیشترین تعداد ثبت نام برای شوراهای اسلامی را مربوط به روستاهای استان با 9 هزار و 497 داوطلب اعلام کرد و گفت : تاکنون یکهزار و 505 نفر هم برای شوراهای اسلامی شهرهای مازندران داوطلب شده اند.
وی با اعلام این که سه هزار و 184 نفر از داوطلبان نامزدی شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران سابقه عضویت در این پارلمان محلی را دارند، افزود : به لحاظ تحصیلات هم حدود هفت هزار نفر از داوطلبان ثبت نام شده زیر دیپلم و دیپلم هستند و بقیه مدارک بالاتر دارند.
یونسی افزود : 62 نفر از داوطلبانی که تاکنون نامزد عضویت شوراهای شهر و روستاهای مازندران شده اند ، دارای مدرک دکترا و یا مدارک حوزوی هستند.
هم اکنون هفت هزار و 735 نفر در مازندران عضو اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که از این تعداد بیش از هفت هزار و 350 نفر در پارلمان محلی روستایی و بقیه در شوراهای 58 شهر استان عضویت دارند .
ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز 30 اسفند 95 آغاز شد  و تا ساعت 22 امشب یکشنبه 6 فروردین ادامه دارد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری  روز 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار