سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت : زائران این استان ۲۱ مردادماه سال جاری به تمتع اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی میرقاسم پور سرپرست حج و زیارت استان سمنان با اشاره به توافق صورت گرفته بین دولت ایران و عربستان مبنی بر اعزام ۸۶هزار زائر ایرانی به حج تمتع سال جاری گفت : به دلیل اینکه در سال گذشته اعزام زائران به عربستان صورت نگرفت، هنوز از جزئیات سفر و تغییرات هزینه های آن خبری در دست نیست اما ظاهرا هزینه های تمتع در سال جاری گرانتر شده است ولی نکته قطعی، اعزام یک هزار زائر استان به تمتع۹۶ محسوب می شود که با برنامه ریزی بهتر از سال های گذشته، انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی مشمول اعزام به تمتع۹۶ هستند، افزود: آن دسته از زائرانی که قبوض و ودیعه خود را تا تیرماه۸۵خریداری کرده اند می توانند از بیستم فروردین ماه و پس از اعلام شرایط نام نویسی استان های سی و یک گانه کشور، نسبت به ارائه مدارک و تکمیل آنها اقدام کنند.


سرپرست حج و زیارت استان سمنان همچنین گفت: زائرانی که در اولویت اعزام به تمتع۹۶ هستند باید در نظر داشته باشند که پیش از ثبت نام در کاروان های زیارتی، می بایست به دفاتر خدمات و یا حج و زیارت مراجعه کرده و درخواست اعزام به تمتع شان را ثبت و نهایی کنند وگرنه اعزام آنها میسر نخواهد بود.

قاسم پور با بیان اینکه ملاک اعزام ثبت نام در فیش بانکی است که تا تاریخ تیرماه۸۵ ثبت شده، ابراز داشت: حتی اگر کسی بخواهد جای خود را به بستگان درجه یک بدهد، باید فردی را برگزیند که نامش در آن زمان ثبت شده باشد وگرنه این امر میسر نیست و تنها خود شخصی که فیش بنام اوست می تواند به تمتع۹۶ اعزام شود.

وی افزود: نکته سوم و مهم درباره تمتع ۹۶ آن است که داشتن گذرنامه معتبر که تاریخ اعتبار آن حداقل تا اسفند۹۶ باشد، الزامی است و اگر کسی این گذرنامه را ندارد باید به سرعت اقدام کند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان، گفت: گذرنامه نخستین رکن اعزام یک زائر به عتبات و حج است که در نبود آن و یا فقدان اعتبار کافی، انجام سفر حج غیر ممکن است لیکن زائران صرف اینکه در سال ۸۵ و زمان خریداری فیش مکه، پاسپورت داشته اند، ملاکی برای اعزام امروز آنها در سال۹۶ نخواهد بود.

قاسم پور همچنین گفت: بهتر است زائران در روزهای آغازین دهه سوم فروردین ماه۹۶ نسبت به تکمیل مدارک و ثبت درخواست خود اقدام و  این کار را به روزهای پایانی موکول نکنند چرا که در صورت وجود نقص در مدارک، زمان برای جبران و تصحیح آن وجود داشته باشد.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
روحت شاد شهید حاج حسنی عزیز
مرگ بر وهابیت مرگ بر مزدور آل سعود مرگ بر جیره خوران اسرائیل.
یعنی ما ۸۶ هزار ایرانی غیر ایرانی داریم .
مگه قبلا مسئولان سعودی وجود نداشتن که الان پیداشون شده تو قضیه دو نوجوان و شهادت حجاج بی گناه واقعا از مذاکره کنندگان ممنونم :(