ساری،

ارائه خدمات نوروزی به مسافران در 274 امامزاده و بقاع متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امکان اقامت و اسکان مسافران نوروزی در 274 امامزاده و بقاع متبرکه در مازندران فراهم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ستار علیزاده در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری گفت: از 28 اسفند ماه تا چهارم فروردین امسال بیش از5 هزار مسافرنوروزی در بقاع متبرکه مازندران اسکان داده شدند.

وی افزود: امکان اقامت و اسکان مسافران نوروزی در 274 امامزاده و بقاع متبرکه مازندران فراهم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به اجرای طرح آرامش بهاری درهفتمین سالی متوالی در مازنداران اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقا، سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران بقاع و اماکن متبرکه است.

علیزاده شناساندن امامزادگان عظیم الشان (ع) و معرفی بقاع و اماکن متبرکه به زائران در ایام نوروز، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه ، آماده سازی اماکن متبرکه برای پذیرش زائر، فراهم نمودن تسهیلات لازم در جهت جذب مردم بویژه نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تعطیلات نوروز جهت ارتقاء سطح معرفتی زائرین و مسافران نوروزی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

وی از فعالیت بیش از 2 هزار خادم افتخاری در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: 212 روحانی در امامزادگان استان مستقر هستند که از این تعداد 60 روحانی از استان قم اعزام شدند و مابقی مقیم استان هستند که در این مدت به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام می شود و زائران و مسافران می توانند از فضای اقامتی امامزادگان بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مازندران با دارا بودن 800 زائرسرا و 100 سوئیت، از ابتدای طرح نوروزی تاکنون میزبان مسافران و گردشگران نوروزی است، افزود: بیش از 100 هزار بروشور و کتابچه برای معرفی امامزادگان بین مسافران و زائرین نوروزی در سطح استان توزیع شد.

علیزاده به استقبال گسترده مسافران از 60 خیمه معرفت اشاره کرد و گفت: غرفه های مشاوره و پاسخگویی و در 274 امامزاده خیمه های معرفت برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: در خیمه های معرفت اطلاعات لازم درباره مسایل کودک، نوجوان، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایجاد وقف جدید و تبلیغات چند رسانه‌ای در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با تمهیداتی که از سوی این اداره کل اتخاذ شد روزانه اعضای ستاد طرح آرامش بهاری از اماکن زیارتی در راستای خدمات بهینه به مسافران و گردشگران نوروزی بازدید می کنند .

علیزاده افزود: تاکنون بقاع متبرکه و امامزادگان استان از استقبال خوب و چشمگیر مسافران نوروزی برخوردار هستند و این اداره کل از آمادگی کامل برای خدمات به مسافران نوروزی در این اماکن برخوردار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.