بیانیه وزارت امور خارجه در دومین سالروز تجاوز نیروهای خارجی به یمن

وزارت امور خارجه ایران در دومین سالروز تجاوز نیروهای موسوم به ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این تجاوز آشکار به سرزمین یمن، خواستار پایان بخشیدن هرچه سریعتر به جنگ و خونریزی در آن کشور گردید.

بیانیه وزارت امور خارجه در دومین سالروز تجاوز نیروهای خارجی به یمن
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین سالروز تجاوز نیروهای موسوم به ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این تجاوز آشکار به سرزمین یمن، خواستار پایان بخشیدن هرچه سریعتر به جنگ و خونریزی در آن کشور گردید.
 
در این بیانیه آمده است:

درحالی دو سال از آغاز تجاوز و یک جنگ نافرجام و ویرانگر علیه مردم و کشور یمن می‌گذرد که به اعتراف مقام‌ها و سازمان‌های بین المللی تا کنون هزاران نفر از جمله زنان و کودکان، قربانی این جنگ خانمانسوز شده و بیش از ۱۸ میلیون شهروند یمنی نیازمند کمک‌های انسانی گردیده و ۸ میلیون نفر از جمله کودکان در شرف سوء تغذیه، قحطی و گرسنگی قرار گرفته اند.

نابودی عمدی زیر ساخت‌های این کشور فقیر با شعار دروغین بازگرداندن امید و بمباران مستمر مراکز درمانی و آموزشی یمن به عنوان دیگر نتایج این جنگ ظالمانه است. بی تردید استمرار این وضعیت نه تن‌ها برای هیچ یک از کشورهای منطقه سودی نخواهد داشت بلکه موجب بی ثباتی و ناامنی در منطقه شده است.

خلأ قدرت به وجود آمده بر اثر جنگ و درگیری نظامی در یمن زمینه مناسبی را برای رشد پدیده خطرناک تروریسم و افزایش فعالیت گروههای تروریستی در نقاط مختلف این کشور فراهم کرده که این امر صلح، ثبات و امنیت منطقه و جامعه بین المللی را مورد تهدید قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر طرح چهار ماده‌ای خود مبنی بر توقف هرچه سریعتر جنگ و خونریزی، ارسال کمک‌های انسان دوستانه و رفع محاصره ظالمانه اقتصادی و انسانی مردم یمن، آغاز گفتگوهای سیاسی و تشکیل دولت وحدت ملی، از جامعه جهانی دعوت می‌کند تلاش و اقدامات خود را برای کاهش درد و رنج مردم یمن به ویژه کودکان و زنان آن کشور افزایش دهد.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار