همدان؛

بازدید بیش از 300 هزارمسافراز اماکن گردشگری وتاریخی استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ازبازدید 352هزار مسافراز اماکن گردشگری وتاریخی استان همدان خبر داد .

بازدید بیش از 300 هزارمسافراز اماکن گردشگری وتاریخی استان همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی مالمیر با اشاره به اینکه تعداد بازدید کنندگان امسال نسبت به مشابه نوروز پارسال 14 درصد افزایش داشته است افزود:در سال‌های گذشته معمولا برآورد آماری از روی خودروهای ورودی به استان و بر مبنای فرض‌هایی بود که آمار دقیقی نبوداما هم اکنون  آمار براساس مستندات قابل رؤیت و به صورت حداقلی ارائه می‌شود.
وی به  کاهش میزان اقامت گردشگران و مسافران نوروزی و رشد بازدیدها از اماکن تاریخی و گردشگری استان خبر داد وخاطر نشان کرد: به علت بارش برف و باران در سطح استان و برودت هوا، تا شنبه 5 فروردین‌ماه 74 هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان اقامت داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  به میزان اندک کاهش داشته است.
مالمیر اظهار داشت: تاکنون طبق روال هر سال، غارعلیصدر از بین جاذبه‌های طبیعی و آرامگاه بوعلی‌سینا در بین آثار تاریخی بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص داده‌اند.
وی به آمار اعلام شده بازدید کنندگان از اماکن تاریخی وگردشگری اشاره کرد وابراز داشت:  ممکن است گردشگری از اماکن بازدید نکرده یا در اماکن مورد نظر ما اسکان نیافته باشد و به منزل اقوام یا خانه‌مسافرها رفته باشد بنابراین  این حداقل آمار اقامت و بازدید ی بود که عنوان شد.
 
انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.