کرمانشاه؛

طبیعت را زنده نگه داریم

رییس انجمن انسان و زمین استان کرمانشاه با بیان اینکه طبیعت خانه همه افراد است، گفت: همه باید در مراقبت و پاکیزه نگه داشتن خانه خود تلاش کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حشمت الله یارحقی گفت: این امر موجب می شود طبیعت بیش از هر زمان دیگر در معرض تهدید و نابودی قرار گیرد و باید همه افراد در جهت حفظ طبیعت نکاتی را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به جوانه زدن و شکوفه دادن درختان در این ایام سال، گفت: این امر می طلبد که افراد به طور جد از شکستن درختان و شاخه های آنها اجتناب کنند.

یارحقی از همه افراد خواست مراقب کودکان و نوجوانان باشند تا در طبیعت شاخه های نو رسته درختان را نشکنند.

وی افزود: افراد همچنین باید از تاب بستن بر تنه درختان و شاخه های آنها که توان و تحمل ندارند، اجتناب کنند.

یارحقی در خصوص رها کردن زباله در طبیعت به ویژه زباله های پلاستیکی هشدار داد و افزود: زباله های پلاستیکی بعضا تا 200 سال در طبیعت باقی می مانند و این امر قطعا صدمات جدی به طبیعت و سیکل حیات در آن وارد می کند.

رییس انجمن انسان و زمین استان کرمانشاه افزود: بعضا برخی از این زباله ها با باد جابجا شده و موجب ناباروری زمین های کشاورزی می شوند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد بعد از استفاده از آتش نیز آن را به طور کامل خاموش نمی کنند و با وزش باد و پراکنده شدن خاکستر آتش بعضا شاهد آتش سوزی های وسیعی در سطح جنگل ها و مراتع هستیم.

یارحقی با بیان اینکه همه ما برای بقا به طبیعت نیاز داریم گفت: افراد باید بدانند که دوباره به این طبیعت برمی گردند و چرخه حیات وابسته به آن است و بنابراین باید در حفظ آن کوشا باشند.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار