از سال 93 تاکنون 70 الی 80 درصد تغییر کاربری‌ ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اصغر رفیعی مدیرکل دفتر حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه از پایان سال 93 شاهد کاهش تغییر کاربری اراضی کشاورزی و حفظ آن بودیم، گفت: در این مدت 70 الی 80 درصد تغییر کاربری‌ ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: امسال با برنامه ‌هایی که صورت گرفته است طرح گشت‌های ویژه با توجه به تعطیلات از سوی سازمان اراضی به استان‌ها ابلاغ شده است.

رفیعی به سامانه 131 اشاره کرد و گفت: این سامانه به صورت شبانه ‌روزی در خدمت مردم است و تماس‌های مردمی با سامانه کمک زیادی به سازمان امور اراضی کشور کرده است.

مدیرکل دفتر حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه ما بدون کمک و مشارکت مردم و سمن‌ها موفق نیستیم، افزود: مردم می‌ توانند با سامانه 131 علاوه بر گزارش تخلفات در مورد اراضی کشاورزی در زمینه اخذ مجوز، صدور سند مالکیت زمین‌های کشاورزی هم اطلاع پیدا کنند.

وی گفت: در این سامانه جنبه‌ های اطلاع‌ رسانی و مشارکت هم لحاظ شده است و تماس ‌های مردمی و اثرگذاری در این زمینه سال به سال افزایش یافته است.

رفیعی با اشاره به تبصره پنج ماده یک حفظ کاربری درباره زمین‌هایی که در طرح هادی روستا قرار دارند، افزود: زمین ‌هایی که در طرح هادی روستا قرار دارند مشمول قانون حفظ کاربری نیستند.

وی تعداد گشت نوروزی حفظ کاربری در سراسر کشور را 500 الی 600 مورد عنوان کرد و گفت: 280 مورد گشت هم تحت سامانه دیده‌بان سازمان به صورت آنلاین رصد می ‌شود.‌

مدیرکل دفتر حفظ کاربری و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور افزود: سطح پوشش حفاظتی سازمان امور اراضی تا سال 91 حدود 30 درصد بوده است که در حال حاضر تا 90 درصد اراضی کشاورزی کشور پایش می ‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.