8 میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر شب نوروز امسال در مازندران اقامت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر شب ایام نوروز در استان اقامت کردند، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر در روستا اقامت و یک میلیون و ۹۳ هزار و ۸۰۰ نفر نیز از روستاها بازدید کردند.

و با بیان اینکه ۳۶ واحد به دلیل مشکلات بهداشتی تعطیل شدند، شمار اخطاریه های بهداشتی صادر شده را ۱۴۳ مورد بیان کرد و افزود: اورژانس استان نیز در ایام نوروز 5 هزار و ۲۰۲ ماموریت فوریت های پزشکی انجام دادند.

بزرگ نیا شمار نظارت بر اماکن عمومی را 7 هزار مورد بیان کرد و گفت: همچنین 7 هزار و ۴۰۱ بازدید از اماکن اقامتی شهرداری ها صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵ هزار و ۵۹۵ زائر از اماکن متبرکه استان بازدید کردند، آمار کنسرت و جنگ های شادی برپا شده در استان را ۲۷۰ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد ۴۱ مورد کنسرت بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری ۲۰۶ نمایشگاه نوروزی و صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: ۹ هزار و ۳۸۹ نفر از موزه ها و 8 هزار و ۹۸ نفر از اماکن فرهنگی و تاریخی بازدید کردند.

بزرگ نیا تعداد مصدومان امدادرسانی شده توسط هلال احمر را هزار و ۱۹۸ مورد، تعداد مراجعان سرپایی به کمپ های هلال احمر را هزار و ۶۷ نفر و شمار ماموریت ها را ۲۷۹ مورد بیان کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۵۸۹ بازدید نیز توسط کمیته تنظیم بازار استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار