اهواز؛

جدال بیولوژیک با شته در گندم زارهای دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از اجرای طرح مبارزه بیولوژیک علیه آفت شته در مزارع گندم و کلزای این شهرستان خبر داد.

جدال بیولوژیک با شته در گندم زارهای دزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان داشت: مبارزه بیولوژیک در سطح 30 هکتار از مزارع کلزا و گندم این شهرستان اجرا شده و در این طرح از حشرات مفید علیه آفت شته استفاده شده است.
 
وی افزود: مبارزه بیولوژیک علاوه بر حذف بیش از 100 لیتر حشره کش و مواد آلاینده شیمیایی موجب حفظ محیط زیست و تقویت حشرات مفید و شکارچی آفات در منطقه می شود.
 
زارعی اذعان کرد: این فعالیت برای نخستین بار به صورت آزمایشی در مزارع کشت و صنعت شهید رجایی دزفول اجرا شد که امید است با توجه به نتایج حاصل از این طرح در سال های آینده به عنوان یک روش الگویی برای سایر کشاورزان ترویج گردد.
 
مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار داشت: با روشن شدن هرچه بیش تر ابعاد مشکلاتی که به کاربرد سموم مربوط می شود توجه به ضرورت کاهش مصرف مواد شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی رو به افزایش است.
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه در این رابطه به صورت مستقیم مشکل ساز بوده و سلامت انسان را تهدید می کند نفوذ سموم شیمیایی از محصولات کشاورزی به بدن مصرف کنندگان می باشد از این رو استفاده از روش های بی خطر کنترل آفات و تولید محصول سالم حائز اهمیت است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.