آخرین تحولات میدانی سوریه؛

بازگشت امنیت و ثبات به شهر دیرحافر در حلب/ هلاکت 2200 تروریست در حومه شمالی حما

ارتش سوریه امنیت و ثبات را در شهر دیرحافر و 16 روستا و شهرک اطراف آن در حومه شرقی حلب برقرار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه امنیت و ثبات را به شهر دیرحافر و 26 روستا و شهرک در اطراف آن در حومه شرقی حلب بازگرداندند و آخرین تروریست ها را در این منطقه به هلاکت رساندند.

ارتش سوریه در عملیاتی متمرکز، تروریست های داعش را در دیرحافر و اطراف آن هدف قرارداد. در این عملیات صدها تروریست کشته  و زخمی شدند و ده ها خودروی زرهی و مسلح منهدم شدند.

به گفته یک منبع نظامی سوری، شهر دیرحافر اولین و مهمترین مقر گروه تروریستی داعش در سوریه است که به "دارالفتح" نیز آن را نام‌گذاری کرده اند. تروریست های داعش مقرها و انبارهای مهمات و تسلیحات بسیاری در این شهر داشته و بمب ها  و مین های بسیاری در اطراف شهر کارگذاشته اند.

در حومه حما نیز ارتش و نیروهای مسلح سوریه به پیشروی خود ادامه داده و مناطق جدیدی از صوران و اطراف معرزاف را از چنگ تروریست های جبهه النصره آزاد ساختند.

نیروی هوایی سوریه در پشتیبانی از نیروهای زمینی، مواضع تروریست ها را در مناطق مختلف حما مورد هدف قرار داد و خسارات جانی و تسلیحاتی بسیاری بر آنان وارد آورد.

به گفته یک منبع نظامی سوری، 2200 تروریست از جبهه النصره در عملیات های ارتش سوریه در 6 روز گذشته در حومه شمالی حما به هلاکت رسیده اند.همچنین 7 مقر، 15 تانک، 11 خودروی زرهی، 107 خودرو که 23 مورد آن مجهز به سلاح بوده، 12 انبار تسلیحاتی، 17 خمپاره انداز و 6 موشک انداز منهدم شدند.

به گزارش این منبع، چند سرکرده تروریست ها از جمله "ابو ربیع"، سرکرده نظامی گروه تروریستی ارتش آزاد ادلب، "عبدالحمید قدح"، سرکرده جیش العزه، "عهد احسم، سرکرده نظامی هیئه تحریر الشام و شماری از عناصر خارجی به هلاکت رسیدند.

در دیرالزور نیز ارتش و نیروهای مسلح سوریه مقرهای تروریست های داعش را در منطقه مقابر و اراف جنوب غربی شهر هدف قرار دادند و 35 تروریست را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر، در پی انفجار بمب در یک خودرو در خیابان ستین در منطقه الزهراء در شهر حمص، 5 غیرنظامی شهید و 6 نفر زخمی شدند.


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۳۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
الحمدلله رب العالمین
آخرین اخبار