سمنان؛

کاهش ماموریت های امدادی هلال احمر استان سمنان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت : مأموریت‌های امدادی نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسن شکراللهی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت : این جمعیت ۱۶۸مأموریت را در استان طی ایام عید به انجام رسانده است که مأموریت‌های امدادی نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش داشت. 

حسن شکراللهی افزود : از تاریخ ۲۵اسفند لغایت ۹فروردین ماه سال جاری نیروهای داوطلب هلال‌احمر در ۱۹ پایگاه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، شامل ۱۰ پایگاه سلامت، هشت پایگاه سحاب و هشت پایگاه فضای دوستدار کودک طی ایام نوروز در سرتاسر استان فعالیت می‌کنند و آماده انجام ماموریت های امدادی هستند، گفت: طی این مدت ۸۰۶نفر از هموطنان از خدمات هلال احمر بهره مند و ۵۱نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بابیان اینکه تصادفات بیشترین عاملی است که مسافران طی ایام نوروز با آن مواجه هستند، تصریح کرد : متاسفانه به رغم هشدار های پلیس مبنی بر هوشیاری و تمرکز کافی در حین رانندگی با موارد بسیار واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان مواجه هستیم که در این زمینه هلال احمر در ۵۶ عملیات مربوط به سوانح رانندگی مشارکت کرد و ۷۸ مسافر از اسکان اضطراری در پایگاه های هلال احمر بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اظهار داشت : کاهش ۱۹درصدی ماموریت های ترافیکی و کاهش ۳۱درصدی عملیات رهاسازی در سوانح ترافیکی به نسبت سال گذشته نشان از این می دهد که آموزش های لازم به افراد به خصوص کودکان در فرهنگ ترافیکی بسیار اثر گذار است و اگر می خواهیم به حداقل ها در آمار تصادفات دست یابیم باید در سال جدید همچنان نیروهای ذیربط در افزایش فرهنگ سازی بین مردم کوشا باشند.

شکراللهی در ادامه اظهار داشت : اعضای هلال‌احمر استان سمنان به‌صورت داوطلبانه طی ایام نوروز از ساعت هشت الی ۲۰ آماده میزبانی از زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) هستند لذا مسافران نورزی در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل می توانند به این پایگاه ها مراجعه و یا با سامانه ۱۱۲تماس بگیرند تا در اسرع وقت به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی افزود: از رانندگان تقاضا داریم بازگشت سفر خود را به روزهای آخر نوروز موکول نکنند چرا که این امر افزایش بار ترافیکی و بروز سوانح و حوادث را به دنبال دارد لذا از مسافران می خواهیم تا با توجه به نکات ایمنی پلیس راه و هلال احمر سفر خوشی را برای خود و خانواده فراهم کنند.

انتهای پیام / ذ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.