اصفهان؛

تلف شدن 70 راس گوسفند در آران و بیدگل

یک قلاده گرگ با حمله به گله گوسفندان در پناهگاه حیات وحش یخاب شهرستان آران وبیدگل 70 راس از گوسفندان را درید و تلف کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد گوسفندان در بخش جنوب غربی پناهگاه حیات وحش یخاب ابوزیدآباد این شهرستان در حال چرا بودند که شب گذشته با حمله گرگ گرسنه تلف شدند.

الهیار دولتخواه افزود: ارزش این تعداد گوسفند تلف شده در حدود 600 میلیون ریال است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل همچنین از رهاسازی یک قطعه پرنده چنگر در پناهگاه حیات وحش یخاب در شمال شهر ابوزید آباد بخش کویرات این شهرستان خبر داد.

وی افزود: این پرنده که دچار صدمات سطحی بود توسط اعضای انجمن دوستداران محیط زیست ابوزیدآباد در مزارع کشاورزی این شهر زنده گیری و تحویل اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل شد.

وی تصریح کرد: این پرنده پس از تیمار، توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست و  دوستداران محیط زیست ابوزیدآباد در پناهگاه حیات وحش یخاب رهاسازی شد.
چَنگَر یا پَرلا پرنده‌ای آبزی به رنگ سیاه است که رنگ سر و گردنش براق تر و منقار و پیشانی‌اش سفید رنگ است. این پرنده از راستهٔ درناسانان (Gruiformes) و خانوادهٔ چنگریان (Rallidae) و بومی ایران است.

شهرستان آران و بیدگل دارای یک پناهگاه حیات وحش است که این منطقه در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل واقع است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.