دفاتر جدید دانشگاه آزاد با هدف افزایش تعاملات بین‌المللی

مدیر بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشگاه آزاد با ایجاد دفاتری جدید سعی در افزایش تعاملات بین‌المللی در زمینه‌های علمی دارد.

ابراهیمی مدیر بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت این دانشگاه در راستای بین المللی شدن اظهار داشت: دانشگاه آزاد با معاونت وزارت علوم جلسات متعددی را برگزار و در این زمینه یک برنامه 10 ساله توسعه را تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: سال 95 شروع این برنامه بوده و هدف از انجام آن توسعه بیشتر دیپلماسی علمی و تعاملات بین المللی است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد در جهت جذب دانشجوی خارجی رتبه دوم را در بین کل دانشجویان کشور دارد و در این میان تعداد 9 هزار دانشجوی غیر ایرانی در واحدهای دانشگاهی و دفاتر برون مرزی مشغول به تحصیل هستند.

ابراهیمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی پنج شعبه در کشورهای خارجی دارد و دو دفتر در کشورهای آلمان و ایتالیا با هدف همکاری‌های علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های برتر این دو کشور راه اندازی کرده است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با مراکز علمی معتبر دنیا همکاری‌های خوبی داشته و در انجمن‌های بین المللی بسیار فعال است.

مدیر بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برنامه مدونی در زمینه آموزش و تجمیع واحدهای دانشگاهی تحت عنوان شبکه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی در پیش داریم که از نتایج آن تبادل بیشتر دانشجو و تعاملات علمی است.

ابراهیمی متذکر شد: یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه آزاد رسیدن به رتبه اول کشور در زمینه جذب دانشجوی خارجی و افتتاح دو شعبه دیگر در کشور عراق و عمان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد در پنج کشور افغانستان، لبنان، انگلیس، امارات و عراق شعبه دارد و در راستای تعاملات بیشتر فرهنگی و توسعه طرح‌های پژوهشی و تبادل شگردهای دانش‌بنیان، دفاتری را در کشورهای آلمان و ایتالیا راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار