مرکل: آلمان قطار توسعه و لنگرگاه ثبات اتحاديه اروپا است

صدراعظم آلمان گفت این کشور به قطار رشد و توسعه و به لنگرگاه ثبات اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز با شرکت در سی و نهمین اجلاس پارلمان ایالتی حزب دموکرات مسیحی آلمان شهر مونستر (ایالت نوردراین وستفالن) آلمان اظهار داشت: اجازه دهید قبل از هر چیز پیروزی انتخابات ایالتی در زارلند را که یکشنبه پیش اتفاق افتاد بار دیگر به دوستان زارلندی صمیمانه تبریک بگویم.
 
این تهنیت نشان از همکاری ما با یکدیگر دارد و امیدواریم که برای هفته های آتی نیز در انتخابات ایالتی نوردراین وستفالن در همین مسیر حرکت کنیم و ما با قدرت زیاد این نشانه و سینگال را می خواهیم ارسال کنیم که در این ایالت (نوردراین وستفالن) نیز باید شاهد تغییر باشیم.
 
همان طور که آرمین لاشِت که هم نایب رئیس حزب دموکرات مسیحی و هم رئیس فراکسیون همین حزب در پارلمان ایالت نوردراین وستفالن است گفت ما می توانیم از نتایج انتخابات پارلمانی در ایالت زارلند این درس را بگیریم که شهروندان آلمانی به دقت به این مساله بنگرند که در این انتخابات، چه چیز تعیین کننده است و چطور می توان برای آینده ایالت خویش، تصمیم گرفت.
 
وقتی شما به بیلان کار نگاه می کنید به روشنی در می یابید که ایالت زارلند شرایط ساده ای برای پیروزی نداشت و در واقع تصمیم سخت و دشواری باید گرفته می شد و ما اکنون همین وضع را در بخش بزرگی از ایالت نوردراین وستفالن شاهدیم و بنابراین به نظر ما نتیجه انتخابات در این ایالت نیز باید تاییدی بر نتیجه انتخابات زارلند باشد.
 
با این حال در نظر بگیرید که برخلاف زارلند، نوردراین وستفالن یکی از بزرگترین ایالات (شانزده گانه آلمان) است. مردم این ایالت بطور حتم در بازه زمانی سال 2017 تا 2022 میلادی که مدت زمان زیادی است برای آینده ایالت خود تصمیم می گیرند. نوردراین وستفالن امروز از قدرت بسیاری برخوردار است.
 
در این ایالت، شرکتهای متوسط بسیاری فعالند و بسیاری از مردم در تحقیق و توسعه این ایالت نقش دارند. این ایالت به پایتخت ایالتی سبز اروپا نیز موسوم شده است. این مزیتها نشان می دهند که این ایالت، سرشار از انرژی است و برای آنکه آینده خویش را در دست خودش بگیرد، آمادگی دارد.
 
این ایالت به هر تقدیر به یک دولت ایالتی نیز دارد که به مردم کمک کند که دلگرم و جسور باشند و این وظیفه دولتی (ایالتی) است که باید مسئولیت این کار را برعهده گیرد و من معتقدم که شعاری را که برای خود با عنوان ایالت ما - مطالبه ما برگزیده اید، شعار درستی، هم برای این ایالت و هم برای آلمان است.
 
صدراعظم آلمان افزود: من امروز، هم به عنوان رئیس حزب دموکرات مسیحی و هم به عنوان صدراعظم آلمان در خدمت شما هستم که بگویم ما در کل کشور جمهوری فدرال آلمان نشان داده ایم که به کمک عالم سیاست می توان تا حدودی تغییر ایجاد کرد. وقتی من در سال 2005 صدراعظم آلمان شدم بیش از پنج میلیون بیکار در آلمان داشتیم اما اکنون این آمار تقریبا به نصف کاهش یافته است.
 
این یعنی آنکه میلیونها شهروند در آلمان توانسته است یک زندگی شخصی برای خود شکل دهند و در واقع زندگی اشان را در دست خودشان بگیرند. آمار شاغلان چنان بالاست که ما تا پیش از این چنین آماری را نداشتیم. افزون بر این باید گفت که آمار بیمه شدگان اجباری نیز خیلی بالاست که ما تاکنون تجربه اش نکرده بودیم.
 
ما در آغاز کار بیشتر به یک مرد بیمار قرن می ماندیم اما امروز به قطار رشد و توسعه و محلی برای ثبات اتحادیه اروپا تبدیل شده ایم. طبعا این موفقیتها به مردم آلمان وابسته است. البته این به شرایط فضای سیاسی نیز بستگی دارد.
 
ما یک برنامه دولتی را ارائه کرده ایم که امروز می خواهیم در موردش رایزنی و سپس تصمیم گیری کنیم. تمامی این انتخابات پارلمانی و همین طور انتخابات پارلمان سراسری آلمان (بوندس تاگ) که قرار است بیست و چهارم سپتامبر امسال (دوم مهر 96) برگزار شود همواره به دنبال آن است که ما چطور می خواهیم آینده امان را شکل دهیم.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار