گفتگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با بازیگر «زیر آسمان شهر»؛

تصویری از اسکناس‌های لای قرآن در ذهنم مانده/ خانواده خوشبخت، یعنی حس خوب باهم بودن

معصومه کریمی از بازیگران نام آشنای تئاتر و تلویزیون است که در چندین مجموعه تلویزیونی بازی کرده است.

چون وانگری، خیر تو در این نهفته باشد/خانواده خوشبخت، یعنی حس خوب باهم بودن
معصومه کریمی متولد 1353 بازیگر تئاتر و تلویزیون اهل ایران است.او در چندین مجموعه تلویزیونی بازی کرده است که معروف ترین آن ها«زیر آسمان شهر»بوده است.معصومه کریمی در حال حاضر مشغول ایفای نقش در تئاتر است که می توان از یکی از آثار او به«خانه پاکیزه»اشاره کرد.به مناسبت فصل بهار و آغاز سال جدید خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفتگویی را ترتیب داده است که در ادامه می خوانیم:

**سال 95 برای شما چطور گذشت؟
سال 95 با تمام سختی ها و شیرینی هایش و فراز و نشیب هایش گذشت در واقع می توانم بگویم، عمر من بود که گذشت.ولی از اتفاقات سال گذشته این بود که من بعد از مدت زمانی که کار تصویری نداشتم، در ابتدای سال با سریال دوردست ها، یک کار تصویری از من پخش شد و یک اتفاق خوب دیگر که؛ بعد از 9سال مجدداروی صحنه ی تئاتر من اجرای نمایشی داشتم.این یکی از اتفاقات بسیار خوب بود که احساس عالی به من داد و من از این بابت، خداراشکر می کنم.

**اولین تصویری که از نوروز  به یاد می آورید، چیست؟
اولین چیزی که از عید نوروز به خاطر من می آید، بوی خوش تازه شدن و نو شدن است و البته بوی دل انگیز بهار.

**نوروز برای شما تداعی گر چیست؟
نوروز برای من تداعی گر، خانواده است.یاد آور پدر و مادرم است که روح تمام درگذشتگان شاد باشد، نوروز برای من بیشترین چیزی را که تداعی می کند، کانون گرم خانواده است.

**دعای شما در لحظه تحویل سال چیست؟
من در لحظه تحویل سال دعای سال تحویل را می خوانم:
 يا مُقلّبَ القلوبِ و الأبصار
*******
يا مُدبِّرَ الليلِ و النَّهار
 
*******
يا مُحوِّلَ الحَولِ و الأحوال

*******
حوِّل حالَنا إلى أحسنِ الحال


**بزرگ ترین آرزوی شما در لحظه سال تحویل چیست؟
بزرگترین آرزوی من برای همه مردم جهان، مخصوصا هموطنان خودم که در عافیت و برکت و سلامتی زندگی کنند و در آرامش و صلح شادی باشند هرجای دنیا که هستند و مخصوصا برای هموطنانی که در ایران هستند، خیر و برکت و شادی باشد.

**خاطره ای از لحظه سال تحویل دارید؟
من در لحظه سال تحویل چشمانم رو بسته ام و از لحظه تحویل سال خاطره ی خاصی ندارم به جزء اینکه عموما در فضای خودم هستم.

**کدام سین هفت سین را بیشتر از همه دوست دارید؟چرا؟
در بین سین های سفره، سبزه را بیشتر از همه دوست دارم چراکه؛ سبزه حس زندگی بیشتری را با خودش به همراه دارد.

**اولین عیدی که گرفتید، چه بوده است؟
آنچه من از عیدی های کودکی ام به یاد دارم، تصویری از اسکناس های نو و چروک نشده ی لای قرآن است که از بزرگانمان می گرفتیم و چشم مان به دست بزرگتر ها بود این احساس را همیشه به خاطر دارم.

**اهل دید و بازدید عید هستید؟

آن زمانی که مادرم زنده بود، من حتما به دیدارشان در ایام عید می رفتم و جزء اولویت هایم بود که به ایشان سر بزنم.ولی خیلی اهل دید و بازدید در ایام عید نیستم.

**رویای شما در کودکی چه بوده است؟

همه ما در کودکی رویاهای بسیاری داشته ایم که ممکن است الان آن هارا به خاطر نیاوریم ولی رویای کودکی من این بوده است که؛ وارد فضای هنر بشوم و کار بازیگری بکنم و یک رویای دیگر من؛ در ورزش های رزمی موفقیت کسب کنم که متاسفانه این رویا را نتوانستم بدست بیاورم.

**آرزوهایی داشتید که برآورده نشده است؟
بله آرزوهایی داشتم که به آنها نرسیدم و قرار نیست انسان ها به تمام چیزهایی که می خواهند برسند شاید چراکه «چون وانگری، خیر تو در این نهفته باشد».

**برنامه عید امسال شما چیست؟به مسافرت می روید؟

فکر نمی کنم، جایی بروم چراکه؛ مشغول تمرینات تئاتر هستم و از 15 یا 17 فروردین اجرای نمایش شروع می شود.

**خانواده شما چه خانواده ای است؟
ما یک خانواده دونفری هستیم، من و همسرم

**خانواده خوشبخت، از نظر شما چه خانواده ای است؟
خانواده خوشبخت از نظر من، خانواده ای است که در تمام لحظات زندگی ایمان خود را از دست ندهد و در سختی ها در مشکلات و در شادی ها، بتوانند در کنار هم باشند و ایمان داشته باشند که روزهای سخت می گذرد و روزهای خوب می آیند و اگر روزهای خوب هستند بازهم باید هوای هم را بیشتر داشته باشند، خانواده خوشبخت یعنی آرامش یعنی حس خوب باهم بودن.

**حس شما از بازیگری چیست؟
حس من از بازیگری، یک امکان فوق العاده است که به من فضای زندگی کردن های متفاوتی را می دهد در حالی که می دانم که واقعی نیست و تنها یک بازی است.این برای من باعث می شود که یادم بماند که زندگی حقیقی خودم هم یک روزی تمام می شود و این بازی را پشت سر خواهم گذاشت برای همین بسیار خوب است که در جریان بازی زندگی هم بتوانم به بهترین شیوه نقشم را ایفا کنم.حس من از بازیگری، یک امکان برای بهتر بودن و کامل تر بودن و کامل تر تجربه کردن است.

**دوست دارید تا چه سنی فعالیت کنید؟
دوست دارم تا لحظه ای که زنده هستم و چهار ستون بدنم سالم باشد و در سلامت کامل روح  روان و جسم باشم و بتوانم فعالیت داشته باشم چراکه؛ انسان با فعالیت زنده است و احساس خرسندی می کند.امیدوارم تا لحظه ای که روی زمین زندگی می کنم فعالیت های مثبت و خوبی داشته باشم و در صحت و سلامت به سر ببرم.

**برنامه شما در سال 96 چیست؟
امسال در خدمت دوستان هستیم با نمایش جدید در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان.انشالا سال پر از خیرو برکت برای من و تمام همکارنم وهمه مردم باشد.و امیدوارم با کارهای خوب هم تصویری و هم صحنه ای در خدمت دوستان باشم.

**از نظر شما، حوزه های مختلف«سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی و...»پیشرفت کرده است؟
در حوزه های مختلف هنر، ما یک جاهایی پیشرفت های خوبی داشته ایم و اتفاقات خوبی برای این حوزه ها رخ داده است ولی متاسفانه در مواردی هم ما دچار مشکلاتی بوده ایم و عوامل بازدارنده ای داشتیم و عملا گاهی پس رفت داشته ایم.

**آیا دوست دارید کسی ادای شمارا در بیاورید؟
اگر کسی برای مسخره کردن و تمسخر ادای کسی را دربیاورد حس خوبی را ایجاد نمی کند من هم ممکن است احساس خوبی نکنم.ما گاهی اوقات باهم شوخی داریم و یک تیکه کلام ها یا حالاتی را از هم تقلید کنیم و تکرار کنیم، اگر در بین دوستان باشیم و حس بدی پشت این قضیه نباشد، ناراحتم نمی کند.

**یک پیام عیدانه برای خوانندگانی که پیام شما را می خوانند؟
برای تمام خوانندگان عزیز، روزهایی پر از شور عشق و شادی و شادکامی آرزو دارم.امیدوارم که هر روزشان بوی تازگی بدهد و بوی خوش نوروز را با خودش همراه داشته باشد.نوروز یعنی؛ روز نو و روز نو می تواند هر روزی باشد آرزو می کنم لحظاتشان پر از خیر و برکت و نور باشد.

گفتگو از یگانه عرب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار