جزییات اسکان فرهنگیان در نوروزی که گذشت؛

سفرهای نه چندان دلچسب/ آیا مدارس سال آینده از گردونه اسکان فرهنگیان خارج می‌شوند؟

اسکان فرهنگیان در ایام تعطیلات نوروزی و تخصیص اعتبار و امکانات درخور این قشر موضوعی است که توجه جدی نهادهای مربوطه را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سفرهای نوروزی و به دنبال آن مراکز اقامتی یکی از دغدغه های مسافران محسوب می شود و به طور معمول هر نهادی مراکز اسکانی را برای کارکنان خود فراهم می کند. آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نبوده ولی ماجرای اسکان فرهنگیان همواره اما و اگرهای بسیاری را به دنبال داشته است.

ارتقای سطح کیفی مراکز اسکان، شکایت معلمان از ساماندهی وضعیت در مراکز، تخصیص بودجه 42 میلیاردی برای تجهیز مراکز اسکان، پیش بینی 10 تا 15 درصدی استقبال از مراکز اسکان، بسته شدن پرونده اقامت در کلاس های درس از سال آینده و نحوه پرداخت حق الزحمه کارکنان در مراکز از جمله مهم ترین مواردی است که مراکز اسکان موقت فرهنگیان امسال با آن مواجه بود.

**ارتقای سطح کیفی کلاس های مراکز اسکان 
اکبر حاجیلو معاون مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال افزایش کمّی چندانی برای مراکز اسکان نداشتیم، اما در جهت کیفیت بخشی، کلاس‌های رده (ج) از فهرست مراکز اسکان حذف شده‌اند؛ مگر در مناطقی که ضرورت بسیاری برای فعالیت این فضاها وجود داشته باشد. 

پیش از این عباسعلی باقری مدیرکل تعاون و پشتیبانی از آمادگی ۶۸۰ پایگاه، ۱۱ هزار مدرسه، ۱۰۵ هزار کلاس درس، ۲۶۱ مرکز آموزشی و رفاهی، ۳۰۰ اردوگاه با ۳۰۰۰ سوئیت، ۵۰ پردیس دانشگاه فرهنگیان با 2 هزار خوابگاه برای اسکان موقت فرهنگیان خبر داده بود.

**تخصیص بودجه 42 میلیارد تومانی برای تجهیز امکانات
باقری گفت: با وجود تنگناهای مالی در این وزارتخانه بودجه تخصیص یافته از هفت میلیارد تومان به 42 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته که 29 میلیارد تومان از آموزش و پرورش و 13 میلیارد تومان از محل درآمدها حاصل شده است.

وی افزود: اعضای فعال برای اسکان، نهایت تلاش خود را برای ارائه هرچه بهتر خدمات در این مراکز به کار گرفتند.

**پرداخت حق الزحمه کارکنان در مراکز اسکان 
مدیرکل تعاون و پشتیبانی بیان کرد: هزینه های مراکز اسکان در 2 گروه هزینه های آشکار و پنهان دسته بندی می شوند که در گروه اول هزینه حامل های انرژی، حق الزحمه 25 هزار پرسنل سطوح مختلف در مراکز اسکان مورد توجه بوده و در گروه دوم استهلاک مدرسه، شستشوی فرش و پتو مدارس، نصب مجدد تخته های هوشمند و مواردی از این دست در نظرگرفته می شود.

وی بیان کرد: با توجه به بودجه اوایل اردیبهشت ماه حق الزحمه فعالان در سطوح مختلف مراکز اسکان پرداخت می شود.

**بسته شدن پرونده اقامت در کلاس های درس از سال آینده 
باقری با تاکید بر اینکه وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است، گفت: با توجه به تعاملاتی که با سازمان گردشگری مبنی بر جلوگیری از اسکان افراد در کلاس های درس داشتیم، سازمان نیز نظر مثبتی بر اجرای این کار داشته و امیدواریم ایجاد فضاهای اقامتی جدید و ارزان برای فرهنگیان تا سال آینده تحقق یابد.

وی تصریح کرد: کلاس درس هرگز نمی تواند امکاناتی مانند هتل، مسافرخانه و مهمانسرا را داشته باشد، بنابراین خدمات رسانی برای اقامت فرهنگیان به سختی انجام می شود.

**پیش بینی رشد 10 تا 15 درصدی استفاده از مراکز اسکان
باقری با بیان اینکه تا پایان روز 11 فروردین، چهار میلیون و پنج هزار و 858 نفر به مراکز مراجعه کرده اند، گفت: رشد 10 الی 15 درصدی استقبال فرهنگیان از این مراکز اسکان نسبت به سال قبل پیش بینی شده است.

**تشکیل تیم های نظارتی برای ارزیابی عملکرد مراکز
وی با بیان اینکه نسبت به سنوات گذشته، تجهیز مراکز از کیفیت بهتری برخوردار است، تصریح کرد:  تیمی از سوی وزارتخانه برای نظارت بر مراکز و آگاهی از بازخوردهای خدمات ارائه شده، فعال هستند تا نواقص منعکس شده را مورد توجه قرار داده و به رفع آن بپردازیم.

گفتنی است؛ بيشترين آمار پذيرش به ترتيب فراوانی به استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و هرمزگان اختصاص يافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
احمد بیات
۰۷:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
همه ارگان ها و نهادها مثل شرکت نفت ، بیمارستان ها ، پست و ... با هتل ها و مراکز اقامتی قرارداد دارند اما کارکنان اموزش و پرورش همیشه برای تعطیلات نوروز و تابستان باید به کلاس های درس بروند و اسکانی برای مسافران فرهنگی اصلا وجود ندارد این در شان فرهنگیان که شغل انبیاست هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
ای نتعطیلات عید رو تقسیم کنید یه مقدارش بره یه موقع دیگه خیلی بیخوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
اسکان در مدارس علامت بی پولی هست خوب مجبوری بری مسافرت بشین خونت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
با سلام
خانه معلم های مجهز که در استان ها وجود دارد معمولا به افراد ستادی در وزارت خانه داده می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
اگه سفر نرید میمیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۶:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
متاسفانه فرهنگیان در پایین تر حد رفاهی و حقوقی جامعه قراردارند و هیچ کس به عکرشون نیست.در ارگان های دیگر کارکنان در بهترین هتل ها و سوئیت ها به صورت رایگان و با انواع امکانات اقامت می کنن اما مدارس به دردنخور رو با پول به معلما میدن(ادمین نشر کن مثل قبلیا همه رو حذف نکن لطفا)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
وضعیت مدارس برای اسکان در ایام مختلف افتضاح است و این توهین مستقیم به شخصیت فرهنگیان است یعنی سرویس های بهداشتی فوق العاده کثیف و نبود حداقل امکانات بهداشتی ، اتاق های کثیف و نظافت نشده ، پتوها و تشک های کثیف و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده ی ضعف شدید و عدم مدیریت و نظارت بر عملکرد ستاد های اسکان در مناطق مختلف است به خصوص واحدهایی که شهرستان گرمسار برای اسکان فرهنگیان در آنجا فراهم کرده بود بسیار آلوده و غیربهداشتی و بدون حداقل امکانات بود

از شما عزیزان در باشگاه خبرنگاران تقاضا دارم تا به جد پیگیر این موضوع باشید چون تا چند وقت دیگر دوباره در ایام تابستان کار ستادهای اسکان شروع می شود و این وضعیت افتضاح ادامه دارد یعنی فقط پول های هنگفت برای این محل های اسکان افتضاح دریافت می کنند ، خواهشمندم حتما پیگیری بفرمایید . در ضمن برای وزارت آموزش و پرورش هم به خاطر این ضعف شدید مدیریتی متأسفم ........
آخرین اخبار