میرزاده در جمع خبرنگاران؛

عرضه ر‌بات آتش‌نشان و ربات جراح در سال 97

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ر‌بات آتش نشان ظرف امسال و سال آینده رو‌نمایی می‌شود و توسعه دانش هوش مصنوعی و ربا‌تیک یکی از اولویت‌های اصلی این دانشگاه محسوب می‌شود.

رو‌نمایی از ر‌بات آتش‌نشان در سال آینده/ توسعه دانش ر‌باتیک و هوش مصنوعی اولویت‌ اصلی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میر‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات ربوکا‌پ ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت موضوع ربا‌تیک اظهار داشت: در حال حاضر 22 واحد دانشگاهی در امر ربا‌تیک تحت عنوان یک کنسرسیوم مشغول به فعالیت هستند که دانشگاه آزاد واحد قزوین مسئولیت انجام این مسابقات را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: حرکت دانشگاه آزاد در امر ربا‌تیک و هوش مصنوعی به سمت تولید ربات‌هایی در زمینه صنایع دفاعی ، آتش‌نشان، صنایع خودرو و ربات‌های جراحی است که در این زمینه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

میر‌زاده عنوان کرد: توسعه صنعت ر‌باتیک و حمایت از هسته‌های پژوهشی و شرکت دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد است و ما سعی می‌‌کنیم که در حوزه هوش مصنوعی و ربا‌تیک این علم را در سراسر کشور توسعه دهیم زیرا که امر ربا‌تیک در کشور علاقمندان با استعداد زیادی دارد.

وی تأکید کرد: در سال 2016 در مسابقات کشور آلمان این دانشگاه چندین مقام را به دست آورده است و ربا‌ت آدم نما و امدادگر از واحد قزوین رتبه‌های خوبی را کسب کرده است.

میر‌زاده عنوان کرد: علاوه بر برگزاری مسابقات ربو‌کاپ آزاد در دانشگاه قزوین در سال 2018 مسابقات ربو‌کاپ آسیا و اقیانو‌سیه تهران نیز در دسامبر همین سال برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد عملیاتی کردن ربات‌های صنعتی است و بنا داریم ربات آتش‌نشان را رونمایی و ربات‌های صنعتی ، خدماتی و کاربردی را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار