زنجان؛

ثبت 10 گروه نمایش در استان زنجان

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از حضور ١٠ گروه ثبت شده و پروانه‌دار نمایش در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛محمدی افزود: از این تعداد ٧ گروه در شهرستان زنجان فعال بوده، یک گروه در شهرستان ابهر، یک گروه در شهرستان خرمدره و یک گروه نیز در شهرستان خدابنده فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مهلت تعیین شده برای تمدید پروانه فعالیت گروه‌های نمایش گفت: گروه‌هایی که وقت پروانه فعالیت آنان به اتمام رسیده، تا پایان فرودین‌ماه مهلت دارند نسبت به تمدید آن با مراجعه به سامانه ثبت گروه‌های نمایشی در سایت ایران تئاتر اقدام کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان کرد:همچنین گروه‌هایی که تاکنون پروانه فعالیت نگرفته‌اند نیز از اول اردیبهشت تا پایان این ماه می‌توانند با مراجعه به همین سایت، فرم‌های مربوطه را تکمیل و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

محمدی به برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان که با شرکت ١١ گروه نمایش از ٢٢ تا ٢٥ شهریورماه سال ٩٥ برگزار شد، اشاره کرده و ادامه داد: از میان آنها، دو نمایش "کچل اوغلان" و "دیوانه‌ها آواز بی‌آهنگ می‌خوانند" به جشنواره تئاتر فجر معرفی شده و گروه نمایشی پوپک با نمایش "کچل اوغلان" به جشنواره فجر استانی (آذربایجان شرقی) نیز راه پیدا کرد.

وی از حمایت تمام گروه‌های تئاتر استان در سال گذشته خبر داده و افزود: بیش از ٧٢ نمایش در سطح استان به اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی و جُنگ پرداختند که در مجموع ٢٨٩ اجرا داشتند. حمایت از اعزام گروه‌های نمایشی که به جشنواره‌های کشوری راه پیدا کردند از جمله اعزام دو گروه نمایش از شهرستان زنجان و خرمدره به سومین جشنواره سیاه‌بازی مازندران، اعزام گروه تعزیه شهرستان خدابنده به سوگواره تعزیه در استان اصفهان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.