تبریز؛

حضور 365 هزار زائر در بقاع متبرکه‌ آذربایجان‌شرقی

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در ایام نوروز 356 هزار زائر در بقاع متبرکه‌ استان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام خلیلی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری گفت: 22 هزار و 450 نفر در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه‌ استان اسکان داده شدند.
 
وی هدف از برگزاری این طرح معنوی را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت نوروزی و همچنین تقویت باورهای دینی و مذهبی مسافران دانست و گفت: مسافران استقبال خوبی از برنامه‌ها و بخش‌های مختلف طرح آرامش بهاری کردند.
 
حجت لاسلام خلیلی اظهار کرد: 14 هزار نفر از زائران در جوار مطهر امام‌زادگان(ع) استان تحویل سال جدید را جشن گرفتند.
 
وی گفت: 28 مبلغ اعزامی از قم و 12 مبلغ و روحانی بومی در بقاع متبرکه‌ استان در ایام نوروز حضور داشتند.
 
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: در سال جاری و در قالب طرح آرامش بهاری 9 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که به طور عمده به نیت توسعه‌ مساجد، حسینیه و مباحث قرآنی و همچنین کمک به نیازمندان است.
 
استان آذربایجان شرقی دارای 5485 مکان مذهبی شامل 4711 مسجد، 4 مصلی، 191 زیارتگاه امام و امام زاده، 5 نمازخانه، 11 نظرگاه و قدمگاه، 89 زیارتگاه سایر بزرگان دین، 4تکیه ثابت، 420 حسینیه، 18فاطمیه،مهدیه، زینبیه و حیدریه، 3خانقاه و 29مورد سایر اماکن مذهبی می باشد.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.